Carrolajsa

Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Caroline - 9 juni 2016 21:57


Som ni kanske har förstått vid det här laget är resande något som ligger mig varmt om hjärtat. Semestrar som innebär sol och bad i en vecka i all ära men resor där man upplever, åker runt och ser mer av det ”riktiga” landet är mer min grej. Att få möta andra kulturer och se andra samhällen bidrar till ens egen utveckling om ni frågar mig. Att se, göra och uppleva är tre ledord när jag bokar resor. Det finns väldigt många platser i världen som jag skulle vilja besöka. Så många platser, så lite tid och pengar hehe.


Afrika ligger ju mig personligen väldigt varmt om hjärtat, detta även om jag endast har besökt två länder på denna kontinent. Vissa tror att allt i Afrika ser likadant ut men så är ju inte fallet. Naturen kan skifta väldigt och även kulturer. Det optimala med en resa tycker jag är om man har möjlighet att besöka mer än ett land, på så vis får man mycket äventyr för pengarna. Jag är himla sugen på att resa och sitter ofta och googlar runt efter spännande resemål. Häromdagen stötte jag på ett företag som anordnar lite olika resor, flera av dem är bilresor till Afrika. Detta lät väldigt spännande och är något som jag mer än gärna testar på i framtiden. Tänkte dela med mig av mitt ”fynd” om det finns fler som jag där ute som är sugna på nya äventyr ;)

http://rough.se/


Bland det bästa med att resa är helt klart alla människor man träffar. Mina timmar med dessa Masaier är ett

exempel :)




Med inspiration från och tillsammans med http://rough.se/

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards