Carrolajsa

Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Caroline - 8 juni 2016 21:51


Idag har det varit full rulle på jobbet. Massa papper som skulle sorteras, samtal som skulle ringas, information som skulle hittas och saker som skulle läsas. Lång men rolig och lärorik dag. Kvällen gick till att fixa lite saker vid datorn, städa lite och ett besök hos farmor och farfar. Nu har jag lite saker kvar att göra sedan blir det sängen. 


Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 


 

Av Caroline - 8 juni 2016 11:45


När jag mötte min syster på flygplatsen förra veckan fick jag flashback till när jag kom hem från Kenya första gången. Min mamma, hennes fd sambo, min syster, min fd pojkvän och två av mina närmsta vänner stod där på flygplatsen när jag kom av flyget. Jag mådde ganska dåligt den kvällen, hade inte sovit ordentligt på 1,5 dygn, tyckte det var jobbigt att lämna barnen på barnhemmet, min kropp fick en smärre chock av kylan, kort och gott: det var många faktorer som påverkade. Jag landade ganska sent och var som sagt riktigt trött och hade siktet inställt på tåget hem. Plötsligt ser jag att någon kommer framspringande till mig och uppfattar först inte vem men sedan såg jag att det var min syster och sedan såg jag de andra. Jag blev ganska chockad men väldigt glad.


Även om vissa av människorna som mötte mig inte har en plats i mitt liv längre kommer detta minnet alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Att bli överraskad på detta sätt var bland det finaste någon gjort för mig. Ett minne att se tillbaka på och alltid glädjas över <3  


   

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards