Carrolajsa

Alla inlägg den 7 juni 2016

Av Caroline - 7 juni 2016 18:03


Första dagen på nya jobbet är avklarad. Med anledning av sekretess kan jag inte direkt säga vad jag håller på med men jag kan konstatera att jag kommer få en väldigt lärorik sommar. Något annat som kan konstateras är att den här sommaren kommer skilja sig ganska mycket från somrarna de föregående åren. Jag kommer gå från att cykla ca 10 mil i veckan till att cykla ca 2,5 mil i veckan samt gå från att stiga upp 04.00 till att gå upp typ 07.00 Även arbetsuppgifterna kommer skilja sig markant då jag tidigare har haft fysiskt aktiva jobb och nu kommer jag istället sitta på ett kontor. Kommer dock ha mycket mer påfrestande arbete för min hjärna och det ska bli så härligt. Älskar att möta nya utmaningar och lära mig nya saker. Vi lär oss väldigt mycket i skolan men den praktiska biten har inte så stort utrymme på utbildningen så den här sommaren kommer bli ett välkommet komplement. 


Ikväll blir det jobb vid datorn. Har lite saker som ska skrivas och om det blir tid över ska jag lägga mig raklång i soffan och se ett avsnitt av någon serie. Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 


Dagens outfit. Det här är det första jobbet jag har där jag själv får välja kläder.

Innan har jag haft speciella arbetskläder eller min egna men har antigen haft

specifika instruktioner om vad som tillåts eller så har jag jobbat med barn och

då krävs icke ömtåliga och praktiska kläder. Ska bli kul med lite valmöjlighet ;) 




Av Caroline - 7 juni 2016 08:30


För en tid sedan avslutade jag två kapitel i mitt liv. Båda var relaterade till jobb som jag har haft under flera års tid. Det känns alltid lite sorgligt att avsluta saker men var sak har sin tid och ibland är det dags att ta steget. Jag har haft turen att ha två riktigt bra jobb men i takt med min utbildning känner jag att jag vill ta nästa steg. Jag har nu fått ett jobb som är mer relaterat till juridik och idag är min första dag. Jag vet inte riktigt vad mitt jobb kommer innebära men det ska bli väldigt intressant att få se juridik mer ”på riktigt”. Idag är min första dag och det är dags att bege sig. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


Känner att den här bilden passar lite idag... ;)


  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards