Carrolajsa

Alla inlägg den 3 juni 2016

Av Caroline - 3 juni 2016 22:49

Vissa dagar blir inte som man tänkt sig men så är det ibland. Man kan inte styra allt och framförallt kan man inte styra andra. Man kan hoppas, om än förgäves, men det finns inte så mycket man kan göra åt det. Hur som helst har jag haft en trevlig kväll då jag har varit på kalas hos min mormor. Det blev middag inne men sedan var det så himla varmt så lagom till efterrätten flyttade vi ut kalaset på gården ;)

En trevlig kväll men nu blir det sängen. Har inte sovit så många timmar de senaste dagarna och mår dessutom inte så bra så det är lika bra att gå och lägga sig. Hoppas ni har haft en bra dag. God natt!

Av Caroline - 3 juni 2016 08:43


God morgon! 

 

Vilken dag jag hade igår. Jag hade bestämt mig för att överraska min syster på flygplatsen när de landade från Mexico och tänkte spendera dagen inne i Köpenhamn när jag ändå skulle på det hållet. Jag kom till Köpenhamn lite i 10 och skulle åka mot flygplatsen vid 16. Dock blev deras flyg försenat så det blev så att jag skulle åka vid 19. Jag gick och gick och gick kändes det som. Jag var själv vilket var skönt till en början för jag kunde vara inne i en affär hur länge jag ville utan att någon blev irriterad och jag kunde gå in i precis vilka kyrkor jag vill osv. Har erfarenhet av att resa med människor som inte har samma intressen som jag har vilket alltid kan leda till lite problem. Som sagt var det skönt till en början men blev lite tråkigt mot slutet. 

 

Trots alla dessa timmar var det nära att jag missade dem på flygplatsen. Jag gick till stationen i god tid vilket var tur för när jag kom dit gick inga tåg till flygplatsen pga strömavbrott. Jag blev anvisad till en buss och frågade uttryckligen om den gick till flygplatsen och fick ett ja till svar. Väl på bussen visade det sig att den inte gick dit så jag hade åkt buss i 35 min helt i onödan. Istället fick jag åka tillbaka för att ta metron till flygplatsen och sedan springa sista biten. Drama. Jag hann dock i tid och kunde överraska min syster och nästkusin <3 

 

                  Hittade en massa fina platser igår när jag gick omkring, väldigt mysigt. 

 

Det var tur att jag kom och kunde agera bärhjälp för det var inte lite packning de hade ;) 

 

 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards