Carrolajsa

Alla inlägg den 26 maj 2016

Av Caroline - 26 maj 2016 19:30



När jag var i Kenya första gången hade jag bokat en tredagars safari och bilen skulle avgå från Nairobi. Eftersom jag inte bodde i Nairobi under min vistelse blev det så att jag fick åka in dit en dag tidigare och bo i en stuga. I det här området låg flera stugor och det var en typ av semesterställe. På morgonen när jag skulle gå ut till toaletten såg jag en stor rosa buss i buskarna. Jag blev ganska nyfiken på vad det var då jag såg en stor grupp människor kring bussen och alla såg så himla glada ut. Jag fick se en skylt där det stod ”Rosa bussarna” och när jag kom tillbaka till min stuga googlade jag detta och såg att det var en typ av reseförmedling som anordnar resor till alla världens hörn.


Jag har själv aldrig åkt med dem men de har ett väldigt stort utbud av resor och de verkar vara välorganiserade. Av att döma av den gruppen jag såg och hörde verkade de dessutom ha väldigt roligt. Det är väl svårt att ha annat om man är en grupp människor som alla ser fram emot samma resa. Som sagt anordnar de många typer av resor och jag hade mer än gärna följt med på en! Vem vet vad som händer i framtiden ;)




Typ här bakom toletterna vill jag minnas att bussen höll till ;)   

   Min mysiga lilla stuga :)



Med inspiration från och tillsammans med http://www.rosabussarna.com/

Av Caroline - 26 maj 2016 16:25


Hejsan! 


Idag har min dag gått i ett. Jag vaknade tidigt och gick ut på en långpromenad. Efter det blev det plugg, storstädning (putsade fönster och allt) och lite jobb vid datorn. Framåt eftermiddagen begav jag mig till mitt jobb, eller ja numera före detta, för att lämna tillbaka nycklar och kläder då jag har sagt upp mig. Lite sorgligt men var sak har väl sin tid. Nu är jag hemma en stund men ska snart iväg igen. Ingen rast och ingen ro men jag gillar sådana här dagar! 


Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 


  Hej då Maxi, hej nya äventyr! 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards