Carrolajsa

Alla inlägg under april 2016

Av Caroline - 13 april 2016 18:00


Jag tycker att det är väldigt kul att fotografera. Speciellt kul tycker jag det är att leka lite med ljus och dess avspegling i vattnet. Det finns så himla många fina motiv i naturen. Vi var ute och gick en kväll förra veckan och då stötte jag på en massa fina motiv. Mörker+lampor+vatten= roliga bilder :) 


       

Av Caroline - 12 april 2016 17:05

Hejsan! 

Idag har jag hunnit med en hel del. Klockan 7 slog jag upp ögonen för då tyckte min kropp att det var onödigt att sova mer. Jag drog på mig träningskläderna och gav mig ut på en joggingtur, ett väldigt skönt sätt att börja dagen. Förutom det har jag hunnit med en massa plugg, städning och lite planering av resten av veckan. Har en del saker som ska hinnas med så det gäller att planera bra. 


Imorgon är det dags för kursens andra seminarium så kvällen kommer gå åt till att förbereda sig inför det. Har läst allt material men måste skumma igenom det igen så att man har superbra kol på vad man bör säga imorgon. Hoppas ni får en bra kväll, kram! 



Av Caroline - 11 april 2016 13:08

Hej! 

Då var kursens första seminarium avklarat. Vi brukar ha seminarium men brukar få poäng om man redovisar med sin grupp/säger något. Det här seminariet var dock lite annorlunda för här kunde man bli graderad så man fick olika poäng beroende på vad man sa/hur mycket man pratade. Lite oklart vad de bedömde men hur som var det viktigt att prata mycket. Prata i skolan har inte riktigt varit min grej men idag var jag tvungen att prata för jag vill inte riskera att få ett dåligt betyg. Det gick bra och jag pratade en hel del, var nog en av de som pratade mest så det känns skönt. Vet inte alls hur många poäng jag kan tänkas få men jag pratade åtminstone. Det är ju inte så farligt egentligen och det vet man men man måste ändå kämpa lite för att klara av det. Nu blir det förberedelser inför nästa seminarium och i eftermiddag ska jag och en vän på ett föredrag om FN, intressant!


Hoppas ni får en bra dag, kram! 

Av Caroline - 10 april 2016 19:02


God kväll mina vänner! 

Hoppas ni har haft en bra helg. Jag har haft en bra helg med flera inslag av trevliga saker. Igår blev det en del plugg och på kvällen gick jag och min pojkvän på bio och såg "The Danish Girl", den var bra men jag hade nog förväntat mig lite mer efter allt prat det har varit om den. Idag har det också blivit plugg men det blev också en sväng på vårmarknad med två vänner. Vi tittade på lite hantverk, fina lyktor, smycken och annat smått och gott. Fick med mig en väldigt fin vas hem så det var trevligt.


Tänkte snart gå en promenad men förutom det blir det plugg och fix vid datorn resten av kvällen. Har en hel del att göra för tillfället. Har dock en del intressanta saker att se fram emot i veckan så det blir bra.


Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll, kram!


 
Min nya vas :) 



 


   
Det är alltid lika kul att hämta paket, även om man själv har beställt det och vet exakt vad det innehåller :) 



Av Caroline - 9 april 2016 11:50


Då var helgen igång på riktigt.Den här dagen blir nog lite lugnare än gårdagen. Hade dock en väldigt trevligt dag igår med bland annat barnpassning. Fick höra av personal på både dagis och skola att jag hade varit efterlängtad då båda hade frågat ett flertal gånger om inte klockan var 16 snart så att jag skulle komma och när jag väl kom möttes jag av en massa kramar, stora leende och ett Caaroliiiiiiine!!! Så söta :)


Kvällen spenderade jag med min pojkvän och när jag kom hade han fixat mat och efterrät och sedan blev det film. Mys!


Jag började den här dagen med en promenad och sedan å vi "lyxfrukost" (för studenter åtminstone). Nu blir det plugg och sedan vår vi se vad som händer. Hoppas ni får en bra dag, kram!


     
Dagens frukost, gott.


 
Hjärnan fick joba lite igår, inte var dag man lägger pussel. 


 

Fin kväll igår <3 



  

Av Caroline - 8 april 2016 15:07


Hej!


Idag har jag fullt upp. Dagen började med en presentation som kändes bra. Efter lektionen slängde jag i mig lunch innan jag skulle på möte. Nu har jag precis kommit hem men ska snart iväg igen och hämta barn på skola/dagis. Ska sitta barnvakt i ett par timmar och sedan ska jag möta upp min pojkvän och förhoppningsvis ha en lugn fredagskväll. Hoppas ni får en trevlig fredagskväll, kram! 



Min favoritsallad, så himla gott :)


   

Av Caroline - 7 april 2016 14:30


Hittade passande nog den här bilden innan idag. Håller på att öva inför morgondagens redovisning och spelar då in mig själv för att höra hur det låter men jag avskyr verkligen att lyssna på min egen röst. Det låter så himla konstigt och varje gång tänker jag "hoppas jag inte låter såhär i verkligheten!" hehe. Det är dock bra att spela in sig själv när man pluggar så det är ju nödvändigt ont att lyssna igenom det men det tar ändå inte bort det jobbiga hehe. Antar att jag inte är ensam om att tycka detta?


Nu ska jag dock återgå till mina inspelningar och min övning inför imorgon. Hoppas ni har en bra dag, kram!



Av Caroline - 7 april 2016 09:47


God förmiddag! 


Idag är det sista rycket inför morgondagens redovisning. Har övat en del gånger men pratar 1 minut för länge så måste ta bort något, inte lätt... Förutom övning inför redovisning ska jag förbereda ett seminarium, ge feedback på min kompis redovisningsplan och förbereda mig inför ett möte jag ska ha med studievägledningen imorgon, fullt upp med andra ord! Det är väl lika bra att fortsätta så att jag blir klar på denna sida av dygnet. Jag önskar er en bra dag, kram! 



   Jag skulle redigera bilden men kom åt fel knapp och råkade lägg bilden som bakgrund på skrivbordet, känns kanske inte helt bekvämt att ha sig själv som bakgrund ;) 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards