Carrolajsa

Alla inlägg den 23 april 2016

Av Caroline - 23 april 2016 15:15




Känner att den här bilden säger en hel del. Man brukar trycka på att det är viktigt att äta grönsaker för att få i sig mycket av det man behöver men ett vanligt argument som vegetarianer/veganer får höra är att de inte kommer få i sig tillräckligt med näring. Det är ju såklart viktigt att äta en varierad kost oavsett om man äter kött eller inte men jag tycker ändå den här bilden säger mycket.


Personligen är jag inte vegetarian men äter inte så mycket kött. Jag äter mycket vegetariskt, så som bönor, quorn och mycket grönsaker men det händer också att jag äter kött men detta är mycket sällan. Dels tycker jag inte kött är så gott men jag tycker också att många borde dra ner på sin köttkonsumtion med hänsyn till miljön. Kanske inte sluta helt om man nu tycker det är gott (ligger även en hel industri bakom det som genererar en del arbete) men som sagt dra ner lite på det och se vad det finns för alternativ. Kan gå i godo för att man kan göra mycket gott med quorn och bönor :)  



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards