Carrolajsa

Alla inlägg den 19 april 2016

Av Caroline - 19 april 2016 21:09


Vilket väder det har varit idag, sol och regn om vartannat, Sverige i ett nötskal... Lyckades dock pricka in två långpromenader under två uppehåll, lucky me. Det känns som att den här dagen har varit jättelång, känns som evigheter sedan jag slog upp ögonen efter en natt "inte så bra sömn".


Idag stod möte och plugg på schemat. Har seminarium imorgon så har haft en del att förbereda. Har även fått undan lite jobb vid datorn, svarat på lite mejl, deklarerat och annat smått och gott. Känns som att jag har en miljon saker att göra. Känner att det hade varit så skönt att åka bort, lite semester hade inte varit fel. Har tittat på Kenya, London och Marocko... Det lär inte bli något nu men det är alltid kul att titta :)


Nu ska jag fortsätta med förberedelserna inför morgondagen. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!



 
 

Av Caroline - 19 april 2016 17:16


Att göra en förening eller ett företag känt är inte alltid det lättaste. Vi jobbar med att sprida namnet på vår organisation ”Growing Together” men eftersom vi är en välgörenhetsorganisation lägger vi inte pengar på annat än att just hjälpa barnen. Vi sprider vårt namn genom hemsida, FB och föredrag. Har man en större förening eller ett större företag är dock möjligheterna fler. Jag vet ju själv att reklam i form av gratisprylar, stora skyltar och broschyrer får en att minnas något på ett bättre sätt. Vi är ju fortfarande en liten organisation men målet är att vi ska växa och bli större och det är alltid bra att veta vad det finns för möjligheter. Jag satt och jobbade lite med det här häromdagen och kom då in på en sida som hade allt från nyckelband och skyltar till bildekaler. Det gäller att tänka stort. Det finns inga gränser och vårt samhälle idag är till viss del byggt på reklam och även om vi inte vill erkänna det styrs vi också mycket av reklam. När man inser vilken makt reklam har är det viktigt att använda det i ett got syfte.


Så ett litet tips om man vill göra reklam för något, kan ju vara allt från UF-företag till en etablerad organisation, är att se vad det finns för produkter där ute som kan hjälpa er med marknadsföringen. För att komma någonstans gäller det ju att folk vet att ni existerar!

   

  Både skyltar och broschyrer, allt för att synas. 



Med inspiration från och tillsammans med  http://www.reklambutik.se/

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards