Carrolajsa

Alla inlägg den 6 april 2016

Av Caroline - 6 april 2016 17:15


Häromdagen fick jag ett meddelande av en vän som ville veta lite mer detaljer om min resa till Kenya då hon själv funderar på att göra någon typ av volontärresa. Jag blir så himla glad när folk frågar mig om Kenya. Det är många som frågat mig "hur var det?" men antal människor som  verkligen frågat saker, lyssnat och brytt sig behöver jag knappt en hand för att räkna. Jag förstår att det inte är ett intresse som alla delar men eftersom det är en stor del av mig känns det alltid lika kul när någon vill veta något. Det går sällan en dag utan att jag tänker på det jag fick vara med om under mina två månader och jag hoppas att jag snart kan åka dit igen. Det må vara en lång och dyr resa men det är så värt det när man väl kommer fram, går in genom dörren till barnhemmet och möts av en massa små söta barn som är i extremt behov av närhet och kärlek <3


   



 




Av Caroline - 6 april 2016 09:12


God morgon! 


Jag har haft en väldigt händelserik natt då jag har vaknat flera gånger, drömt både hemska och konstiga drömmar och vaknade en gång av att jag grät. Inte undra på att man inte är utvilad när man vaknar... Som tur är ska jag bara vara hemma och plugga hela dagen så då har jag tid för en power nap i eftermiddag om läget skulle bli kritiskt. Annars blir det till att prata för sig själv hela dagen. Nej jag har inte blivit konstig utan ska bara öva inför min redovisning. Har också två omfattande seminarium nästa vecka som jag måste förbereda så jag har att hitta på idag också. Har redan hunit både duscha och äta frukost så nu ska jag köra igång med pluggandet. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards