Carrolajsa

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Caroline - 8 mars 2016 10:00


Idag är det internationella kvinnodagen. Många tycker att den är en onödig dag och att det är löjligt att kvinnor har en egen dag. Även om jag inte kommer göra något speciellt idag så tycker jag att dagen fortfarande kan fylla en funktion, tyvärr. Hur gärna vi än vill så är inte vårt samhälle jämställt. Det har på vissa sätt blivit bättre men det är fortfarande inte bra. Att kvinnor ska behöva kämpa hårdare än män för att uppnå vissa saker, att kvinnor i vissa sammanhang anses vara mindra kvalificerade än män, att män och kvinnor fortfarande tilldelas egenskaper baserat på kön osv är inte ok i Sverige 2016. Det är inte ok någon gång, någonstans. Alla är vi lika mycket värda, oavsett om vi är man eller kvinna. Som sagt kommer jag inte göra något extra den här dagen men jag tänkte uppmärksamma några officiella kvinnor som jag tycker är sådär lite extra coola. Som ni kommer se är det en salig blandning och jag inte lagt vikt vid parti, uttalande, snedsteg eller annat utan mest valt dem för att de är drivna, målmedvetna och på sina vis bra förebilder. 


    

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards