Carrolajsa

Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Caroline - 7 mars 2016 12:00


Något som jag tycker är himla kul är inredning. Det behöver inte vara så stora saker utan en ny tavla, ny filt, nya ljusstakar eller nya kuddar kan göra mycket med ett rum. Att gå i inredningsbutiker är väldigt inspirerande tycker jag och kan lätt gå där i flera timmar. Att ändra inredningsdetaljer innebär inte så stora förändringar, åtminstone inte jämfört med tapetsering. Jag tapetserade här hemma för ett par år sedan och minns hur mycket beslutsångest jag hade. Jag var runt i en massa butiker och tittade, jämförde och försökte föreställa mig hur det skulle kunna se ut på plats. Jag minns också att jag tyckte det var lite stressande att behöva göra allt detta i butik. Att tapetsera om är ju inte något man gör varje dag precis. Nu lär det väl dröja ett tag innan jag ska tapetsera om igen men jag blev glad över att se att det numera finns hemsidor med tapeter. På så vis kan man sitta hemma i lugn och ro och titta, föreställa sig och panera. Man slipper stå i en butik med massa andra människor och bestämma sig på studs, himla bra tycker jag. Blev själv lite sugen på att tapetsera om nu men det får nog vänta tills jag flyttar…


I bakgrunden syns min fina tapet :)

  


Med inspiration från och tillsammans med http://b-w.se/

Av Caroline - 7 mars 2016 09:48


God förmiddag!

Då var en nya vecka igång. Idag väntar plugg och föreläsning. Ska även göra min sedvanliga veckoplanering. Jag är en person som gillar att ha saker och ting strukturerade, listor och scheman gör mig lite lugnare hehe. Jag har ofta mycket att hitta på och då tycker jag att det känns skönt att ha det nedskrivet för det gör det hela mer överskådligt. Har inte föreläsning förrän i eftermiddag så nu väntar plugg hela förmiddagen. Hoppas ni får en bra måndag, kram! 



I brist på annat slänger jag upp en bild från Budapest, är såååå himla sugen på att åka iväg...





Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards