Carrolajsa

Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Caroline - 1 mars 2016 18:30


Skolan är en viktig del av mitt liv och har varit så ända sedan jag började förskoleklass vid 6 års ålder. Ibland när jag kommer in i mitt ”reflekterar-mood” så börjar jag tänka på varför det är så. I min familj är jag den som alltid har brytt mig mest om utbildning. Mina syskon var duktiga i skolan men var kanske inte lika förtjusta som jag över att vara där. Ofta kommer jag tillbaka till att det kan grunda sig i att jag alltid har känt att jag inte är duktig på något. Jag kan en hel del om olika saker men är inte sådär riktigt duktig på något. Till exempel så har jag sjungit i kör i 15 år men det har inte direkt varit någon stor grej för det har min syster också gjort och när det gäller sång har hon alltid fått all uppmärksamhet då hon är bättre än mig. Min bror är riktigt duktig på fotboll och när vi var små fick han alltid mycket uppmärksamhet när det kom till det. För min del har det dock inte funnits något sådant utan jag har mer blivit beskriven som ”den som är bra i skolan”. Det är inget fel med det och som sagt betyder utbildning mycket för mig men det känns ändå inte riktigt som att man kan vara bra på att gå i skolan. Att ha bra betyg är inte riktigt samma sak som att ha en talang när det kommer till musik, sport eller hantverk…  Dock vet jag att det är många som önskar att de hade haft mer intresse för skolan och eftersom det kan ha en stor betydelse för framtiden är jag glad att jag har det intresset, även om man kan lyckas väldigt bra utan högre utbildning. Sammanfattningsvis tror jag att jag varje gång kommer fram till att jag är glad över mitt intresse för utbildning men att jag också har några år på mig att bli riktigt duktig på något annat. Det handlar inte om att jag vill ha uppmärksamhet angående något speciellt utan mer att man känner sig bekväm med något för man vet att man kan det riktigt bra. Men som sagt, det finns fortfarande tid.


Nu blir det dock till att återgå och försöka bli riktigt bra på migrationsrätt hehe. Hoppas ni får en bra dag, kram! 



Av Caroline - 1 mars 2016 11:16


God förmiddag! 

Har haft en produktiv förmiddag so far. Vaknade tidigt, fick svarat på ett par mejl, fixat lite andra saker vid datorn, förberett morgondagens seminarium samt läst ett par rättsfall. Tänkte snart bege mig ut i kylan med förhoppning om att bli lite pigg så att jag orkar fortsätta plugga hela eftermiddagen. Hoppas ni har en bra tisdag, kram! 


Klassisk sitta hemma look: osminkad, ofixat hår och varm tröja :)



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards