Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2016

Av Caroline - 3 februari 2016 11:25


Hej! 

Började den här dagen med gruppmöte. Vi delade upp uppgifterna vi har till morgondagens seminarium så nu är vi redo att jobba på egen hand. Kommer sitta på skolan hela dagen idag då jag ska på födelsedagsfika i kväll så kände att det inte var lönt att åka hem om. Har ändå en massvis att plugga så kan lika gärna sitta här som hemma (även om det är typ 100 gånger skönare att sitta hemma men så är det hehe). Ska förbereda inför morgondagen, läsa inför fredagens föreläsning och förhoppningsvis få undan lite jobb. Hoppas ni får en bra dag, kram!


 
Två timmar är förbi och ca 6 återstår ;) 



Av Caroline - 2 februari 2016 08:53

God morgon!
Vilket konstigt väder det har varit nu på morgonen. Det har varit halv storm och sol för att sedan börja ösregna innan solen tittade fram igen. Alltid lika svårt att veta hur man ska klä sig i detta land...
Idag väntar föreläsning och sedan studiebesök på Migrationsdomstolen. Jag har varit där innan men det är alltid kul att träffa verksamma jurister så det blir nog intressant. Kvällen kommer jag spendera hos min pojkvän och då blir det plugg. Känns som att jag har en bra dag framför mig. Hoppas ni också får det, kram!


När föreläsaren känner behovet av att rättfärdiga dagens litteraturlista känns det som att det säger en del. Det roliga är dock att det inte är den längsta listan vi har haft men han är den enda som har kommenterat det hehe.

Av Caroline - 1 februari 2016 21:24


Jag känner att jag ligger i fas med plugget, har till och med hunnit läsa mer än vad jag trodde vilket känns väldigt skönt. Kursen jag läser nu har ganska högt tempo och det är mycket som ska läsas inför varje lektionstillfälle. Dessutom är det en kort kurs så redan den 11 februari börjar vi examineras, alltså bara 4 veckor in i kursen. Det finns både för- och nackdelar med sådana kurser tycker jag. Hur som helst är det ett väldigt intressant ämne så jag är glad att jag valde kursen. Nu ska jag läsa lite till och sedan ska jag hoppa i säng. Imorgon väntar föreläsning och studiebesök så då vill man vara pigg och med tanke på att det tar ca 700 år för mig att somna plus att jag vaknar ungefär 5 gånger per natt gör att man får gå och lägga sig tidigt om man vill ha lite sömn. Ibland är livet inte lätt hehe. Hoppas ni har haft en bra start på veckan, kram! 



Av Caroline - 1 februari 2016 14:15


Hej!

Då var den nya veckan igång. Dock inte den roligaste början på veckan, utanför fönstret är det grått och regnet öser ner, kul... Tur man bara ska hålla sig inne med datorn och böckerna som sällskap. Har massor att gör den här veckan också. Kan säga att lugnet jag sa att jag kände igår är som bortblåst. Det försvann typ direkt efter att jag hade skrivit inlägget, kul hehe. Idag är det seminarieförberedelser som gäller. Vi har kursens sista seminarium på torsdag och det är ganska mycket som ska göras så det är bara till att jobba på. Hoppas ni får en bra måndag, kram! 


  En bild som togs förra veckan. Ser inte lika "fräsch" ut nu för nu sitter jag i pyjamas och med håret i en knut. Man kan inte vara på topp alla dagar... ;) 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards