Carrolajsa

Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Caroline - 24 februari 2016 16:30


Tänkte tipsa om en maträtt som jag har gjort ett par gånger på senaste tiden. Den innehåller pasta, grönsaker och crème fraiche. Man steker valfria grönsaker (jag har haft purjolök, paprika och svamp) och kryddar med valfria kryddor (jag använde lökpulver, paprikapulver och aromat). När grönsakerna börjar bli mjuka tillsätter man crème fraiche, det finns ju massa olika sorter men kan verkligen rekommendera den som heter "Soltorkade tomater och fetaost", och låter det värmas upp tillsammans. Koka pastan (färskpasta är godast tycker jag) och sedan är det klart. Vill man ha kött i kan man till exempel tillsätta bacon eller kyckling men det är lika gott utan tycker jag. Smaklig spis! 


 

Av Caroline - 24 februari 2016 09:14


God morgon!
Idag blir det plugg hemifrån hela dagen. Har inga föreläsningar men har massor att läsa så det rimmar ju bra. Just nu ligger jag nedbäddad i soffan och läser en proposition och här lär jag ligga typ hela dagen. Känns helt okej faktiskt. Jag är dock helt övertygad om att det är tisdag. Eftersom jag var ledig i måndags kändes det som måndag igår när jag kom till skolan. Får helt enkelt tänka om på den punkten...

Just nu har vi ganska fint väder och jag hoppas det håller i sig så att man kan ta en långpromenad senare. Nu ska jag forsätta med min proposition men jag önskar er en bra dag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards