Carrolajsa

Alla inlägg den 23 februari 2016

Av Caroline - 23 februari 2016 17:04


Oj vad trött jag är idag. Tog hårt att vara iväg på utflykt igår. Min stackars kropp är inte van vid att röra sig, brukar mest vara huvudet som jobbar hehe. Nej men jag sov så himla oroligt i natt, vaknade först 01.30 och sedan 4.30 och trodde båda gånger att det var morgon och dags att gå upp men det var det ju inte så det var bara till att försöka somna om. Idag hade vi en lång föreläsning (tre timmar) och efter det har det blivit plugg och lite jobb vid datorn. Har en del som ska fixas lite här och var så man har att hitta på. Lär antagligen fortsätta plugga resten av kvällen också, de som sa att fördjupningskurserna var lugna hade fel eller de har åtminstone inte läst migrationsrätt... Tur att det är ett himla intressant ämne så att man orkar läsa alla hundratals sidor vi har på litteraturlistan. Hoppas ni har en bra dag, kram!



Av Caroline - 23 februari 2016 14:33


Att vakna upp i en skön säng bland fluffigt täcke och fluffig kudde omgivna av krispiga lakan. Att veta att en stor, god och mättande frukost väntar en. Kanske har man avslutat föregående kväll med ett bad eller dusch, god middag och god dricka. Dagen som väntar bjuder kanske på sightseeing, shopping, teater eller bara en god fika, det behöver inte vara så avancerat. En natt hemifrån kan göra susen.


Att sova på hotell är såååå himla skönt. Att bara komma hemifrån och få tillbringa natten på ett annat ställe kan göra att man får lite extra energi. Att bara gå ut och äta eller veta att man kommer vakna till en stor frukostbuffé och slipper diska kan göra mycket. Bland det skönaste som finns är ju att slänga sig i en hotellsäng och känna de sköna sängkläderna mot huden. Åh vad sugen jag blir nu hehe. Det är ett tag sedan jag sov på hotell så det är snart dags. Man behöver inte åka så långt för att sova på hotell tycker jag, att bara komma hemifrån är skönt. Visst är det kul att åka iväg till en ny stad så att man kan upptäcka lite nya platser men att stanna hemmavid är också helt okej. En övernattning får det kanske bli när schemat tillåter en ledig helg…


Vår sköna säng i Sydafrika
 


Med inspiration från och tillsammans med http://www.hotelnoblehouse.se/     

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards