Carrolajsa

Alla inlägg den 15 februari 2016

Av Caroline - 15 februari 2016 21:17


Idag har sängen varit min bästa vän. Har inte mått på topp idag utan har haft frossa, huvudvärk, mått illa och varit matt i kroppen. Tur att jag "bara" sitter hemma och skriver för det kan åtminstone göra i liggande ställning. Nu har jag tagit mig igenom alla frågor så det som återstår är att finslipa (vilket för min del innebär att ta bort en massa ord) och dubbelkolla så att allt stämmer. Hoppas dock på att må bättre imorgon så att jag orkar göra klart allt. Ska försöka gå och lägga mig relativt tidigt idag och hoppas på att det är borta tills imorgon. Wish me luck! 


  Säng+dator=jag klarade mig igenom dagen


   

Gjorde mig en smoothie med hallon, banan och lite vatten med hopp om att det skulle få mig att må lite bättre. Insåg att färgen matchade mitt nagellack, så fint ;) 




Av Caroline - 15 februari 2016 19:15


Något som jag tycker är himla kul är språk. Själv pratar jag svenska och engelska och har lite spanska kvar lågt bakom i huvudet. Jag har läst spanska i sju år men eftersom jag inte använder det så har jag tappat väldigt mycket, tyvärr. Dock tror jag att mycket hade kommit tillbaka om jag hade börjat repetera på riktigt och om jag hade haft någon som hjälpte mig. Jag har ju inte så mycket tid över till sådant just nu men till sommaren har man kanske? Eller under en eventuell mammaledighet i framtiden? eller bara efter examen? Hur som helst skulle jag väldigt gärna lära mig fler språk eftersom det är både kul och användbart. Språkkunskaper är väldigt högt värderat hos arbetsgivare, speciellt inom de områden där jag vill röra mig så språk är definitivt något jag vill kunna mer av. Jag satt och tittade runt och hittade en sida som heter Berlitz vilka erbjuder språkundervisning av olika slag. Såg att man kan få privatlektioner om man vill, mycket smidigt tycker jag, speciellt om man har mycket annat att göra. Dessutom får man göra ett prov som visar vilken nivå man ligger på, smidigt. Känns som ett smidigt sätt att lära sig språk och språk är ju som sagt alltid bra att ha.


Good luck!

Adiós! Au revoir!


 
Spanien, besökte landet under fyra dagar som ett språkutbyte under trean på gymnasiet. Var väldigt lärorikt!



Med inspiration från och tillsammans med http://www.berlitz.se/    

Av Caroline - 15 februari 2016 14:45


Har glömt dela med mig av nyheten att jag nu officiellt har avslutat grundutbildningen då jag fick mitt uppsatsbetyg förra veckan. Det är ingen stor grej egentligen men det känns skönt att ha kommit förbi det största delmålet. Nu återstår 1,5 år av utbildningen vilket säkerligen kommer gå supersnabbt så fortare än vad vi anar står vi där som jurister. Herregud... 


     


Jag och en del av det material som vi har läst under våra 3 år + min rättsvetenskapliga uppsats :)



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards