Carrolajsa

Alla inlägg den 9 februari 2016

Av Caroline - 9 februari 2016 16:30




Smart sagt. Jag försöker leva mitt liv med inställningen att "vill man så kan man", det är inte alltid det går men försöker man så har man kommit en bra bit på vägen. Ett försök är mycket värt och det kan ta en långt. Det som hindrar mig är min dåliga självkänsla och mitt dåliga självförtroende men det är något som jag ständigt jobbar med. Det sista jag vill är att jag ska vara den som sätter käppar i hjulet. Ska några käppar komma får det vara någon annan som sätter dem där, inte jag!



  

Av Caroline - 9 februari 2016 14:47


Idag efter vår föreläsning gjorde jag en lite rolig grej, jag spelade in en grattis hälsning till ett brudpar i Kina. Jag vet det låter kanske lite konstigt hehe. Jag har en bekant från Kina vars kusin ska gifta sig snart och hon ville gärna samla ihop lite hälsningar här från Sverige och skicka till sin kusin. Jag och två av mina vänner ställde självklart upp. Vi önskade henne typ "grattis till bröllopet" på kinesiska, engelska och svenska. Jag kan inte kinesiska men vi fick en snabbkurs på tre minuter hur man uttalar det och sedan körde vi hehe. Hennes kusin i Kina kommer säkerligen ha ganska roligt åt vårt uttal men det var en rolig grej att göra. Hoppas nu de får ett trevligt bröllop!


Jag har suttit och pluggat nu i några timmar och kommer fortsätta göra så ett tag till. Hoppas ni har en bra dag, kram!  

Av Caroline - 9 februari 2016 09:41


Jag undrar en sak, varför envisas min kropp med att ha svårt att somna på kvällen och sedan dessutom vakna innan klockan ringer, trots att jag inte är pigg? Det är en mycket bra fråga. Hur som helst, sitter i skolan just nu och läser lite i väntan på vår föreläsning. I eftermiddag är det plugg som gäller. Ska hem till min pojkvän och plugga, bra när båda har mycket att göra för då behöver man inte känna sig tråkig för att man måste plugga. Nu ska jag börja dra mig mot föreläsningssalen. Hoppas ni får en bra tisdag, kram! 



Har det gått för långt när ens behov av att matcha har gått så långt att man gör allt för att färgkoda plåster och blus? Hoppas inte det för det har jag gjort idag hehe...




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards