Carrolajsa

Alla inlägg den 30 januari 2016

Av Caroline - 30 januari 2016 17:39


God kväll! 

Idag har jag pluggat i princip hela dagen. Jag har fått gjort en hel del så det känns skönt men dagen kommer kanske inte gå till historien som en av de roligaste dagarna. Dock hände det en trevlig sak när jag satt på bussen hem tidigare idag, jag träffade nämligen på en gammal vän. Jag tror inte jag har sett honom sedan maj förra året så det var på tiden nu. Han hade gjort massa spännande saker sedan vi sågs sista så det var kul att lyssna på. Trevligt att täffa vänner så där oväntat!


Kvällen kommer bestå av ännu mera plugg och kanske lite städning och nagelfix också. Får se vad jag hinner med innan jag somnar. Är lagom trött efter att ha läst massa rättsfall och artiklar. Hoppas ni får en trevlig kväll, kram!   

Av Caroline - 30 januari 2016 14:45


Mitt i all stress i skolan kan jag inte låta bli att drömma mig bort. Det behöver inte handla om stora saker utan en natt eller helg på ett fint hotell räcker gott och väl. Att få sova i skön säng, äta god mat och stiga upp till stor och lyxig frukostbuffé kan göra underverk. En massage på det och det blir perfekt. Även om man bara kommer bort en natt eller två kan jag tycka att det är mycket värt. Att slippa vara hemma och se alla måsten utan att kunna släppa saker, även om det bara är för en liten stund kan det verkligen ladda ens batterier. Nu kommer det dröja ett tag innan jag har tid att unna mig lyxiga övernattningar men det är alltid kul att titta runt vad det finns. Det finns ju väldigt många hotell men jag kom in på ett som ligger här i Skåne som såg väldigt fint ut, Tyringe kurhotell hette det. Alla hjärtans dag ligger ju runt hörnan, kanske något att fundera på till dess?


Nu ska jag sluta drömma mig bort och återgå till plugget. Får spara tanken på en skön säng och god mat till en annan gång. Hoppas nu att jag inte har gjort alltför många sugna på samma idé hehe. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Med inspiration från http://tyringekurhotell.se/vara-rum  


 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards