Carrolajsa

Alla inlägg den 27 januari 2016

Av Caroline - 27 januari 2016 21:03

Idag har det blivit mycket plugg. Har läst rättsfall, en artikel och repeterat genom att läsa min anteckningar. Det är hela tiden något nytt som ska läsas så det är svårt att hinna repetera men jag tycker det är väldigt viktigt att göra det så försöker trycka in det lite då och då så att man faktiskt lär sig det ordentligt. Man vill ju inte att all information ska försvinna så fort man har examinerats. Imorgon ska jag träffa min grupp och förbereda fredagens seminarium. Vi ska prata om ett fall där Sverige var en av parterna, mycket intressant. Nu ska jag läsa lite till innan det blir sängen.

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 27 januari 2016 06:42

God morgon!
Hoppas ni alla har haft en god natts sömn. Jag vet inte hur det är med er men jag drömmer väldigt mycket och kommer ganska ofta ihåg drömmarna eller vaknar av dem. I natt vaknade jag och grät på grund av en dröm och när jag väl somnade om drömde jag en ny dröm och i den drömmen var jag och min familj tvungen att fly till Turkiet (har nog läst för mycket migrationsrätt...). I perioder vaknar jag ganska ofta mitt i natten och även om det är kul att komma ihåg sina drömmar kan det också bli lite jobbigt att vakna en massa. Aldrig att det blir en bra balans hehe.

Idag är det föreläsning som gäller och sedan blir det plugg. Är dags seminarium två på fredag vilket innebär att det är en hel del förberedelser inför det som väntar en idag och imorgon. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards