Carrolajsa

Alla inlägg den 11 januari 2016

Av Caroline - 11 januari 2016 13:30


Just nu är jag så himla sugen på att flytta. Tänk att få bo i en ny stad, lära känna nya människor och få vara i nya miljöer. Eftersom jag pluggar i Lund är jag ganska fast där just nu men när jag är klar har jag inga problem med att flytta. Hittar jag eller min pojkvän jobb utanför Skåne har jag inga problem med att röra på mig. Det är dock inte alltför jobbigt att bo i Skåne för det finns väldigt många fina ställen här. Ett ställe som är väldigt fint, kanske speciellt på sommaren, är Ängelholm. Jag har spenderat ganska mycket tid där med anledning av jobb och vänner och gillar staden mer och mer. Just nu kan jag inte flytta men i framtiden hade jag kunnat tänka mig att bo där, ett sommarhus vid vattnet hade ju inte skadat hehe. Även om jag inte ska flytta just nu älskar jag att sitta och titta på mäklarsidor och känna inspirationen flöda. Det finns väldigt många sidor som visar bostäder men jag satt och tittade på Melin Förvaltning AB innan idag och där fanns en del. Det är alltid lika trevligt att se hur andra har det, på så sätt får man också lite inspiration till sitt eget hem och inspiration är ju aldrig fel!


Med inspiration från http://melinforvaltning.se/


 
Ängelholms fina kyrka :) 



Av Caroline - 11 januari 2016 09:46


God morgon! 

Idag har jag fullt upp. Först och främst ska jag göra klart opponeringen, är nästan klar så det borde inte ta alltför lång tid. Sedan blir det till att packa, städa klart och fixa lite saker vid datorn. Vi måste åka tidigt för planet går 8.20 och det tar ju alltid lite tid att ta sig till flygplatsen och checka in och allt. Är supertaggad på att komma iväg! Även om vi bara är borta i två dagar känns det skönt att få hitta på något annat för en gångs skull, något som inte involverar plugg och vanliga rutiner. Nu måste jag sätta igång så jag hinner med allt. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards