Carrolajsa

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Caroline - 6 januari 2016 23:10


Herregud säger jag bara! Efter lite mer än två månaders arbete är det nu nästan över, min kandidatuppsats är inlämnad. Förutsatt att man blir godkänd återstår nu endast ett uppsatsseminarium innan grundutbildningen är över. 3 år har snart passerat, känns väldigt konstigt... Den här dagen har varit väldigt ansträngande. Jag har typ pendlat mellan hopp och förtvivlan. Ena sekunden har jag velat slänga datorn i golvet för uppsatsen har känts så dålig för att sedan i nästa sekund känna att om jag gör några justeringar kommer det ändå bli helt okej. Låter lite mentalt instabilt hehe. Hur som helst är den inskickad nu och nu kan jag inte göra mer. Är inte överdrivet nöjd men så är det alltid, man känner alltid att man hade kunnat göra bättre. Nu ska jag försöka sova, något som dock inte kommer vara det lättaste. Hoppas ni har haft en bra dag, god natt! 


 

Av Caroline - 6 januari 2016 14:15


Att sammanfatta ett helt år är inte lätt. På 365 dagar hinner det hända mycket. Jag vet knappt var 2015 tog vägen. På ett sätt känns det som att det var längesedan årsskiftet 2014/15 men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag har gjort under året. Det har blivit mycket plugg. Jag har tagit mig igenom termin 5 och (snart) 6 på juristprogrammet och läst en kurs i vittnespsykologi. Det har blivit en del jobb vid datorn, i matbutiken och med organisationen. Min pojkvän har kommit hem från utbytesstudier, åkt igen för att tillslut komma hem igen. Det har hänt mycket inom familjen, både bra och mindre bra saker. Jag har fått nya vänner och jag har lärt mig mycket. Sammanfattningsvis kan man säga att 2015 var ett bra år men att jag ändå med glädje välkomnar 2016. Jag hoppas året för med sig nya bekantskaper, nya upplevelser och nya erfarenheter. Jag hoppas att 2016 blir ett riktigt bra år! 


År 2015 i bilder ;)

       

   

 

 

     

 

       

   




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards