Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2015

Av Caroline - 8 oktober 2015 16:15


Just nu är jag inne i en period då jag tvingas till att ta ett flertal beslut. Visst tar vi beslut varje dag men de beslut jag tvingas ta nu är inte beslut om vad jag ska äta eller ha på mig utan dessa beslut kan komma till att påverka stora delar av min framtid. Det handlar om eventuell flytt, val av uppsats, huruvida jag ska ansöka om utbyte eller inte, vad jag vill inrikta mig på, ja listan kan göras lång. Det är kanske inte så att de valen jag gör idag kommer besluta hur hela min framtid kommer se ut men de kommer definitivt påverka. Samtidigt som jag ska försöka fatta dessa beslut fortgår livet och jag försöker ta mig igenom en krävande kurs i rättshistoria samt komparativ rätt. Ibland önskar jag att man bara kunde stanna tiden för ett ögonblick så man hann jobba ikapp lite. Nu är ju tyvärr inte det möjligt utan man får göra det bästa av situationen. Prio nu är uppsatsämne och plugg och det andra får komma så fort tentan är klar. Har ett par dagar ledigt där efter och då jäklar i hoppet ska det fattas beslut. Tills dess får jag leva i min smått ovissa värld och bara hoppas att de val jag gör idag leder till den framtid jag vill ha...

Av Caroline - 7 oktober 2015 20:22

God kväll! 


Ännu en lång dag börjar lida mot sitt slut. Även denna dag har bestått av föreläsningar och plugg. Läser just nu en måttligt seg bok så min plan är att läsa ut den på snabbt som möjligt hehe. Har också hunnit med en powerwalk idag. Det är verkligen inte varmt nu, 10 grader hade vi. Pratade med min pojkvän innan som befinner sig i Sydafrika och de hade typ 25 grader vilket känns lite mer lagom. Men livet är inte alltid rättvist. Nu ska jag plugga en stund till och sedan ska jag ta itu med dagens disk... 


Hoppas ni får en fortsatt bra kväll, kram! 



Av Caroline - 7 oktober 2015 07:53

God morgon!

Idag kände jag inte alls för att gå ut då det såg så himla kallt ut. Känns som att hösten har kommit på riktigt. När jag åkte hem igår från mötet jag var på skakade jag nästan så mycket jag frös och då var det ändå 12 grader, vill inte ens tänka på hur det blir när det är kallare. Måste verkligen hitta en ny jacka i år så jag kan försöka hålla mig varm.

Jag var ju illa tvungen att ge mig ut idag då vi har föreläsningar större delen av dagen. Längtar dock redan hem till värmen och sängen. Men den tiden kommer, först ska jag lyssna på intressanta föreläsningar om våra lagar i historiskt perspektiv samt plugga. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 6 oktober 2015 09:41

God förmiddag!

Hoppas allt är bra med er. Själv har jag fått sova något fler timmar inatt vilket känns skönt. Idag väntar ytterligare en lång dag bestående av föreläsningar, informationsmöte och ett "vanligt" möte. Där emellan ska jag också hinna med en massa plugg är det tänkt. Kommer förhoppningsvis somna gott ikväll också. Nu börjar snart vår föreläsning men jag önskar er en trevlig dag. Kram!

Av Caroline - 5 oktober 2015 20:49


God kväll från en helt slutkörd Caroline. Inte så många timmars sömn och dubbla föreläsningar med extremt mycket information tar ut sin rätt. Min dag har bestått av föreläsningar, plugg, informationsmöte angående uppsats och ännu mera plugg. Vi har också fått skriva upp oss på en tentatid. Av någon anledning har de det systemet att de lägger ut en lista med massa tider och det är först till kvarn som gäller. I kön fram till listan mådde vi ganska dåligt. Det fanns tre dagar att välja mellan, vilken är bäst? Man vill ju ha så mycket tid som möjligt på sig att plugga men man vill inte ha den för sent på dagen för då är man själv trött men framförallt är läraren trött efter att ha suttit där hela dagen. Vi hade ganska bra placering i kön så jag fick en tid den sista dagen, tidig eftermiddag så det känns bra. Nu är det lite mer än tre veckor kvar, hjälp... Så mycket material och fakta och så lite tid. Det finns dock inte så mycket vi kan göra förutom att plugga. Jag ska plugga lite till ikväll men det blir sängen ganska tidigt. Ska försöka sova ikapp lite så att jag är pigg resten av veckan. God natt! 


  
Eftersom man spenderar så mycket tid i området kring skolan är det tur att det är en fin miljö :) 



Av Caroline - 4 oktober 2015 19:13


Idag har jag haft en riktig fix dag. Har städat, tvättat och pluggat massor. Som vanligt har vi väldigt mycket att göra i skolan så jag uppskattar verkligen de dagar då jag inte har något planerat för då hinner jag alltid med en hel del plugg. Kvällen kommer bjuda på fortsatt plugg samt lite jobb framför datorn. Hoppas ni har haft en bra helg, kram! 



Vilken dimma det har varit idag. Det lättade framåt dagen men det känns som att det har varit väldigt grått hela dagen. Känns som att hösten verkligen närmar sig...





Av Caroline - 3 oktober 2015 19:23

God kväll! 


Idag har jag haft en väldigt trevlig dag. Jag har tillbringat den med en mycket nära vän. Vi har shoppat, pratat, skrattat och ätit. Det blev dock en billig shoppingtur för min del då jag köpte ett rosa band, hårsnoddar och strumpor. Hittade dock en väska som jag blev helt förälskad i och var väldigt nära på att köpa den. Bestämde mig dock tillslut för att vänta men är fortfarande väldigt sugen... Jag har egentligen väskor så det räcker men den var så himla fin hehe. Aja vi får se hur det slutar.


På tal om förälskelse så får ni inte glömma att det är alla pojkvänners dag idag. Jag kommer inte fira detta eftersom min pojkvän hellre är på andra sidan jorden än hemma med mig (skoja bara, han pluggar ju utomlands för tillfället) men det kan ändå vara värt att uppmärksamma. Istället för att fira ska jag ägna min kväll åt att plugga. Kanske inte lika kul men ack så nödvändigt. Hoppas ni får en bra lördag, kram! 

Av Caroline - 2 oktober 2015 23:03


God kväll! 


Hoppas ni har haft en bra dag. Själv har jag haft två väldigt intressanta föreläsningar samt pluggat. Jag har också varit hos morfar en sväng och fikat. Efter fikan bar det av hem till mormor och där hade mamma lagat sin fantastiskt goda kycklinggryta så då blev det middag där. Nu har jag dock pluggat ett par timmar men nu blir det sängen för är så himla trött. Imorgon väntar plugg samt träff med en vän, ska bli himla trevligt. Hoppas ni har en bra fredag, kram!



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards