Carrolajsa

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Caroline - 24 september 2015 21:40

God kväll! 


Har haft en produktiv dag idag, har hunnit allt jag planerat och lite till. Seminariet gick smidigt, vi var bara 6 stycken i hela salen så det var inte så ansträngande. I tentaperioder är man under mycket stress och press så det blir mycket käslor. Ett bra sätt för att pausa och andas lite är att promenera. Att bara gå en liten sväng utan mål kan kännas så skönt. Precis detta gjorde jag innan idag och på så sätt kunde jag samla lite nya krafter så att jag orkade plugga lite till. 

Imorgon blir det frågestund i skolan och förhoppningsvis kommer de sista frågeteckna klaras upp så att man känner sig lite lugnare. Kommer också bli till att plugga hela helgen, #pluggatillsdukandetochlitetill hehe. 


Nu ska jag diska upp lite och sedan blir det snart sängen. Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 


   

En underbart fin himmel gör ju även det det hela lite bättre





Av Caroline - 24 september 2015 09:11

God morgon!


Hoppas allt är bra med er. Just nu sitter jag i skolan och pluggar lite. Har precis förberett dagens seminarium med min grupp och väntar nu på att själva seminariet ska börja. Detta är kursens sista seminarium vilket känns ganska skönt. De är väldigt intressanta och ofta väldigt givande men tar en bra stund att förbereda så sett från den aspekten är det skönt att det snart är över. Efter idag kan man ha full fokus på tentan. Resterande timmar på denna dag kommer givetvis gå åt till att plugga. Ska gå igenom anteckningar och seminarium igen samt läsa lagtext.


Med risk för att spoila för er som kanske tänkt se Bonde söker fru men missade igår kan jag bara säga att där var en som fick extremt många brev, över 1000 stycken. Måste ändå kännas ganska smickrande men också lite jobbigt. Det krävs ju trots allt bara ett brev om det är det rätta brevet, gäller bara att hitta det. Jag önskar dem stort lycka till och i mån av tid kommer jag följa deras resa som nog kan bli ganska spännande.


Nu ska jag fortsätta läsa här, hoppas ni får en bra torsdag, kram!  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards