Carrolajsa

Alla inlägg den 19 september 2015

Av Caroline - 19 september 2015 18:30


Att gråta är något som jag gör lite då och då men väldigt sällan inför andra människor. När jag var liten hade jag ganska lätt för att börja gråta. Inte för minsta småsak utan jag var bara ganska känslig. Detta var något jag fick höra ett flertal gånger så tillslut ledde det till att jag typ aldrig grät inför människor. Jag tror inte alltid att vi tänker på att saker vi säger och gör mot barn kan sätta spår som får konsekvenser när de blir äldre. De människorna som sade detta till mig menade inget illa men det kan ändå få en människa att vilja ändra på sig. Barn är väldigt lättpåverkade så det är himla viktigt att man tänker lite extra på vad man säger och gör mot barn. Barnen är så himla viktiga och det är viktigt att de känner att de duger precis som de är. Det är visserligen viktigt för alla människor men som sagt så är barn så himla lättpåverkade så det man säger till dem uppfattas lättare som kritik. Så tänk på det nästa gång du umgås med barn, tänk lite extra noga på vad du säger. Var en bra förebild. Var den människa som du vill att barnet ska bli!   

Av Caroline - 19 september 2015 14:04

Hej!


Idag var jag uppe med tuppen! Av någon anledning vaknade jag kl.7 en lördag, kul. Jag satte igång och pluggade direkt så har hunnit en del idag. Jag mår dock fortfarande inte helt bra så somnade en stund innan men nu känns det lite bättre. Har dock haft väldigt märkliga drömmar. I natt drömde jag att jag var tillbaka i Kenya och gosade med alla de söta barnen så det var lite tråkigt att vakna och inse att det bara var en dröm. Under min tupplur innan var drömmen dock betydligt konstigare. Jag drömde att jag passade barn och huset var helt fullt med andra människor men helt plötsligt var alla borta men kom tillbaka efter en stund. Där var också en hund som sprang runt och bet mig i tummen hela tiden men ingen brydde sig och en annan hund ändrade färg och ras när den snurrade runt i vattenpölar, så himla skumt! 

Aja, nu har jag precis lagat mat men ska fortsätta plugga nu. Har en hel del att läsa och ett seminarium att förbereda. 


Hoppas ni får en bra lördag, kram! 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards