Carrolajsa

Alla inlägg den 7 september 2015

Av Caroline - 7 september 2015 21:49

Hej! 


Då var terminens första seminarium över. Det var inte så farligt utan gick ganska smärtfritt. Dock tar det väldigt mycket tid. Den här gången hade vi ett engelskt rättsfall på ca 16 sidor som vi skulle läsa och man måste läsa det ett par gånger för att hitta alla svar. Man måste dessutom läsa lite i böckerna, kanske lite på nätet samt besvara några frågor som man sedan ska presentera för klassen. Förbereda sig i grupp bör man också göra och då försvinner där ett par eller tre timmar och sedan varar själva seminariet i två timmar. Tur man lär sig en hel del på det annars hade det känt lite väl jobbigt. 


Kom hem ganska sent idag för vi slutade 17 och sedan hade jag ett par ärende att uträtta men hann med lite plugg nu ikväll också så det var skönt. Imorgon är jag ledig så då ska jag bara plugga och det behövs verkligen så det känns skönt. Nu blir det dock sängen för de senaste dygnens sömnfattiga nätter börjar göra sig påminda nu. God natt! 



Lyckades skära mig ganska ordentligt i morse så blodet bara rann... Fick snabbt skölj i vatten, samtidigt som jag försökte få fram papper och plåster, inte det lättaste. Ont gjorde det också så att diska gick inte så bra. Här står fortfarande disk i hon som väntar på att bli diskad, får ta itu med det imorgon ;)   




Men jag fick gurka på min macka tillslut, gurkan var nämligen anledningen till fingerdramat ;)   




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards