Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2015

Av Caroline - 15 augusti 2015 15:00

Nu för tiden är det inte ofta jag lyssnar på musik och när jag väl gör det brukar det bli samma låtar som jag brukar lyssna på. Vissa låtar fastnar verkligen och då har jag inga problem med att lyssna på dem om och om igen. Tänkte dela med mig av ett gäng låtar som jag har lyssnat på den senaste tiden. Det är lite blandat, både vad det gäller budskap och stil ;) 


https://www.youtube.com/watch?v=Hg8wTgQURKk

https://www.youtube.com/watch?v=AsscEelCX1k

https://www.youtube.com/watch?v=W5kz08qStlo

https://www.youtube.com/watch?v=moSFlvxnbgk

https://www.youtube.com/watch?v=6uhezzqJsKY

https://www.youtube.com/watch?v=eab9JrgtY6E

https://www.youtube.com/watch?v=nQY4dIxY1H4

https://www.youtube.com/watch?v=k9y-MrVsqFg

https://www.youtube.com/watch?v=h8GUCQQZS64

https://www.youtube.com/watch?v=H3BYy2TEPRQ

https://www.youtube.com/watch?v=CFWwEmOxGCU


Hoppas ni hittar någon ni fastnar för ;) 




Av Caroline - 14 augusti 2015 13:12

Då var tentan över och sommarkursen slut. Förutsatt att alla uppgifter samt tentan är godkänd men det hoppas jag verkligen. Efter fyra timmars intensivt skrivande, det var extremt många frågor att svara på, så har jag nu storstädat lägenheten och ska snart bege mig ut en sväng på stan för att uträtta ett par ärende. Känns skönt att vara helt ledig nu. Inga måsten (förutom jobb imorgon) och inga krav. Nu är det sommar på riktigt för mig!


Hoppas ni får en bra fredag, kram!  

Av Caroline - 13 augusti 2015 17:00

Häromdagen satt jag och tittade på lägenheter och oj vad det fanns många fina. Jag längtar så in i bänken till den dagen då jag står med nycklarna till min alldeles egna lägenhet i handen.  Tänk att få ha ett eget ställe att kalla sitt hem, ett ställe som man själv bestämmer över. Att inte känna att man är i vägen för någon eller att man måste följa någon annans vilja hela tiden. Tänk att man får inreda precis som man vill utan att någon annan kan lägga sig i. Visst kan det kanske kännas ensamt ibland men då är det bara att bjuda hem någon på fika. Jag längtar verkligen!

Det finns flera anledningar till att jag fortfarande bor hemma men en av dem är att jag vill slippa ta studielån så länge som möjligt. Dock hade det nog varit bättre för mina studiers skull om jag hade bott ensam för ljuden från de andra här hemma är ett stressmoment i sig men det kommer så småningom. Allt har sin tid. Men tiden då jag får min egen lägenhet ser jag fram emot! ;)  


http://www.expressen.se/omtalat/13-saker-du-lar-dig-nar-du-bor-sjalv-for-forsta-gangen/

http://www.expressen.se/leva-och-bo/10-underbara-fordelar-med-att-bo-sjalv/?cmpid=fredag_facebook_ARTIKEL_bosj%C3%A4lv_lob

Hittade två länkar som behandlar det här med att bo själv. Håller ju inte med om allt men det var lite småkul att läsa ;) 



 

Av Caroline - 13 augusti 2015 14:01

Hej! 

Hur är det med er där ute idag? Jag har tenta imorgon så idag blir det av naturliga skäl i princip bara plugg. Var ute på en promenad precis i det fina vädret för att rensa tankarna och bli av med onödiga saker som tar upp plats för att få plats med nödvändiga saker. Ska fortsätta plugga så fort jag fått i mig lite mat. Varför känns det alltid som att maten tar så mycket längre att laga när man är hungrig och när man har lite pressat tidschema? Vår hjärna är duktig på att "leka" med oss ;) 

Jag var väldigt lockad av att köpa lunch ute och ta med hem men det är en ganska onödig utgift när man har mat i frysen så lät faktiskt bli. Nu ringer dock klockan så nu är riset klart så nu blir det mat och sedan plugg. 

Hoppas ni får en fortsatt bra dag, kram! 

Av Caroline - 12 augusti 2015 21:12

Hejsan!


Hoppas allt är bra med er denna onsdag. Min dag har huvudsakligen bestått av pluggande. Hade en liten paus innan då jag var hos tandläkaren, på apoteket och biblioteket. Det gäller att få inte så mycket som möjligt på en dag. Har även hunnit med att tvätta nu på kvällen så det känns ganska sköt att ha det gjort. Ska plugga en stund till men sedan blir det sängen. Har sovit dåligt de senaste nätterna. Trots att jag inte måste gå upp supertidigt så vaknar jag tidigt och kan inte somna om. Så jag väntar på att en bra natt ska komma; jag vill kunna somna snabbt, sova hela natten och vakna utvilad. Men det sägs ju att den som väntar på något gott…


Nu ska jag fortsätta plugga. Ha det fint! 



Av Caroline - 11 augusti 2015 21:50

God kväll!
Idag har jag pluggat nästan hela dagen. Var iväg hos optikern en sväng i förmiddags men bortsett från det har jag suttit med näsan i boken. Tentan är på fredag så det är inte så lång tid kvar. Det enda man kan göra dock är att läsa, läsa och läsa. Och hålla tummarna!
Nu ska jag snart sova så jag orkar plugga imorgon också. God natt <3

Av Caroline - 11 augusti 2015 12:00

Med tanke på att jag var och lämnade blod igår kände jag bara att jag behövde göra lite ”reklam” för blodgivning. Det är egentligen väldigt lätt att ge blod, är man rädd för nålar är det kanske inte så lätt men annars. Det finns vissa krav man måste uppfylla för att få ge blod och tyvärr är det inte alla som uppfyller dem men det är egentligen många fler som gör det än som verkligen ger blod. Jag hade ”turen” att ha en ganska ovanlig blodgrupp så därför kändes det extra bra att ge men oavsett vilken blodgrupp man har så behövs det verkligen. Blodgivare har räddat väldigt många liv så man märker verkligen hur viktigt det är. Jag tänker inte vara någon moraltant som säger att alla ska gå och anmäla sig som blodgivare utan jag påminner bara om att behovet finns. Ett behov som dessutom tyvärr är väldigt stort…  Så jag ber er att tänka efter en gång. Tänka efter om ni kan tänka er att bli blodgivare och kan ni det hoppas jag verkligen att ni anmäler er. Andra människor behöver er hjälp <3 

Av Caroline - 10 augusti 2015 19:36

Hej!


Idag har varit en väldigt trevlig dag. Den började med att jag uträttade ett par ärende innan jag mötte upp några vänner för lite picknick i parken, väldigt mysigt! Efter mat, hemmagjord körsbärssaft och vinbärspaj (har en händig vän) och massa prat bar det av mot blodcentralen och ÄNTLIGEN kunde jag ge blod. När jag var där första gången och anmälde mig var de lite osäkra på om jag skulle kunna ge blod för att mitt kärl kanske var lite för litet men det gick, mitt kärl levererade verkligen. På 8 minuter hade de tagit 4,5 deciliter och jag var klar. Jag fick sitta kvar en stund så att de såg att jag mådde bra, blev lite yr först för jag har lite lågt blodtryck och det blir inte alltid så bra när man tar blod men det gick bra. Efter blodgivandet åkte jag för att hjälpa min mamma men nu sitter jag äntligen hemma i soffan. Jag vet inte om det är för att jag har mindre blod eller vad men känner mig ganska trött (vilket inte är ovanligt) och smått illamående. Men jag är verkligen glad över att jag kunde ge blod. Jag har haft det som ”dröm” i flera år så det kändes väldigt skönt att det fungerade. Nu ska jag fixa lite saker vid datorn sedan blir det sängen.


Hoppas ni får en fortsatt bra kväll!  


         

     

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards