Carrolajsa

Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Caroline - 31 augusti 2015 21:58

Då var termin sex i full gång. Kan inte fatta att detta är sista grundterminen, från och med nästa termin väljer vi själv vad vi vill läsa... Detta kommer bli en extremt intensiv termin då den består av tre delkurser och först ut är folkrätt. Det är internationell rätt vilket jag tycker är väldigt intressant så jag ser fram emot den här kursen. Nu ska jag dock krypa till sängs. Är så galet trött efter resa+skola+dålig sömn. God natt!

Av Caroline - 31 augusti 2015 13:00

Jag skulle lägga upp detta inlägg förra veckan men Internet var inte det bästa så gör ett nytt försöka igen. I lördags förra veckan var vi på Safari. Vi lyckades hitta en chaufför precis vid vårt hotell och fick bokat allt på typ 15 minuter kvällen innan, väldigt smidigt. Vi blev upphämtade kl.6 och sedan väntade en bilresa på typ 3 timmar. Väl i parken fick vi bland annat se giraffer, noshörningar, zebror, elefanter, bufflar och något som kallas impala och red decker. Vi kom väldigt nära en del av djuren vilket var häftigt för man fick verkligen se dem på riktig. Vi var i parken i nästan sex timmar och eftersom parken är väldigt stor såg vi bara en bråkdel av reservatet. Vi var dock nöjda med att ha fått se ganska mycket djur och det är verkligen värt pengarna att åka på safari. Det finns flera olika parker i Sydafrika men vi valde att åka till Hluhluwe game park då den ligger nära där vi bor samt är ganska stor och man har goda chanser att få se djur. Jag har ju varit på safari en gång innan men detta var en annan typ. Det är ett annat land, vi fick se andra djur och vegetationen var helt annan. Dessutom fick jag dela upplevelsen med min pojkvän och vi lyckades till och med pricka in safarituren på vår 2-årsdag, inte illa <3

Mitt tips till er är att åka på safari om ni får chansen, det är en väldigt häftig upplevelse!   


       

         




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards