Carrolajsa

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Caroline - 27 augusti 2015 19:52

God kväll!

Idag har vi roat oss med lite olika saker. Vi började dagen med att gå och shoppa, prata med surfinstruktör (vi håller tummarna för att det går att surfa imorgon...) sedan blev det lunch. Efter det behövde min pojkvän plugga lite så jag roade mig med att gå en sväng längs gatan och tittade på alla fina saker som lokalbefolkningen säljer och sedan blev det lite läsning för mig med. Precis innan det blev mörkt åkte vi en tur i något som nästan liknar en lift. Den ligger nästan precis utanför vårt hotell så det var praktiskt. Jag vet inte riktigt hur hög den är men vi var en bra bit upp i luften och såg mycket av stan från högre höjd. Väldigt mysigt! Nu har vi precis ätit middag och nu blir det snart film.

Hoppas ni har en bra dag, kram!


Av Caroline - 27 augusti 2015 16:36

Vi har inte direkt ätit någon sydafrikansk mat här nere utan vi har ätit väldigt mycket olika sorters mat. Det bor väldigt mycket indier i Sydafrika så en hel del indiskt har det blivit. Det är gott, ofta relativt billigt och man får mycket så två personer kan dela på en rätt eller så kan man spara till dagen efter. Nackdelen är att det kan vara väldigt starkt, det har hänt ett par gånger här att det har varit så starkt att det gjort ont på läpparna, i munnen och i halsen. Vi har ätit lite mer "västerländsk" mat också så det har varit en bra variation. Positivt är att det finns mycket vegetariskt vilket jag gillar. Jag är inte vegetarian men är inte så förtjust i kött så många vegetariska alternativ passar mig bra. Kan dock säga att jag är supersugen på en riktigt god sallad så det ser jag fram emot att äta när jag kommer hem ;)

Vegetarisk Breyani

Toast och pommes

Butter chicken, ris och naanbröd

En annan variant av breyani, en väldigt stark sådan, det brände på läpparna och i halsen.

Fish'n chips

Av Caroline - 27 augusti 2015 09:35

God morgon!

Igår var jag och hälsade på min pojkvän på skolan. Det är ett ganska stort område med flera olika stora fina byggnader. Deras korridorsrum är kanske inte som ett femstjärnigt boende precis men miljön utanför är väldigt fin. Massa växter, apor som springer omkring och massa människor. Det var ju viss skillnad mot att gå hemma på gatorna vid juridicum ;)

Idag får vi väl se vad dagen bjuder på. Jag tänkte gå och prata med en person om att ta surflektion. Jag har alltid velat lära mig att surfa och det känns som att det här är ett bra ställe att testa. Dock har det blåst för mycket de senaste dagarna men förhoppningsvis går det att surfa snart igen. Jag har ju dock inte så många dagar kvar här men vi får väl hålla tummarna. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan sticka iväg. Ha det fint!


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards