Carrolajsa

Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av Caroline - 25 augusti 2015 12:00

Hej från Sydafrika! 

 

I fredags var vi på en djurpark/akvarium med pingviner, delfiner, hajar, massa fiskar och sälar. De hade shower med delfinerna och sälarna och de var väldigt fina. Stället var inte superstort men det fanns väldigt mycket fint att titta på. Dessutom hade de olika program (till exempel tog de hand om skadade sköldpaddor och pingviner) samt stort engagemang för miljön vilket gjorde att det kändes lite bättre att vara där, även om djuren är i fångenskap. En annan sak som gjorde det lite speciellt var att de hade byggt akvariet i ett gammalt fartyg. Väl värt ett besök med andra ord!  

 

             

 
Bjuder på några bilder från vårt besök. Det tar dock typ en halvtimme att ladda upp en bild så bjuder på fler när jag kommer hem ;) 

Av Caroline - 25 augusti 2015 09:25

God morgon!

Jag är inne på min fjärde heldag här i Sydafrika och idag vankas marknad. Jag var och åt frukost för en stund sedan och väntar nu på att "min chaufför" ska komma och hämta mig och köra mig till ett ställe som kallas Victoria Street Market/ Indian market. Jag lär väl stanna där ett par timmar och sedan får jag se vad eftermiddagen bjuder på, finns inte så många aktiviteter som är roliga att göra själv ;)

Nu ska jag göra mig i ordning så jag är klar när Mr Singh kommer. Ha det fint!

Frukosten blir inte supernyttig när man är här men så får det bli ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards