Carrolajsa

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Caroline - 10 augusti 2015 19:36

Hej!


Idag har varit en väldigt trevlig dag. Den började med att jag uträttade ett par ärende innan jag mötte upp några vänner för lite picknick i parken, väldigt mysigt! Efter mat, hemmagjord körsbärssaft och vinbärspaj (har en händig vän) och massa prat bar det av mot blodcentralen och ÄNTLIGEN kunde jag ge blod. När jag var där första gången och anmälde mig var de lite osäkra på om jag skulle kunna ge blod för att mitt kärl kanske var lite för litet men det gick, mitt kärl levererade verkligen. På 8 minuter hade de tagit 4,5 deciliter och jag var klar. Jag fick sitta kvar en stund så att de såg att jag mådde bra, blev lite yr först för jag har lite lågt blodtryck och det blir inte alltid så bra när man tar blod men det gick bra. Efter blodgivandet åkte jag för att hjälpa min mamma men nu sitter jag äntligen hemma i soffan. Jag vet inte om det är för att jag har mindre blod eller vad men känner mig ganska trött (vilket inte är ovanligt) och smått illamående. Men jag är verkligen glad över att jag kunde ge blod. Jag har haft det som ”dröm” i flera år så det kändes väldigt skönt att det fungerade. Nu ska jag fixa lite saker vid datorn sedan blir det sängen.


Hoppas ni får en fortsatt bra kväll!  


         

     

Av Caroline - 10 augusti 2015 08:41

God morgon!


Då var det första måndagen utan jobb. Känns lite konstigt faktiskt, det var ingen klocka som ringde klockan 4 och man behövde inte stressa upp ur sängen. Jag kommer sakna jobbet lite för där är så himla många trevliga människor där och vi har alltid så trevliga samtal. Jag kan säga att barnmat är något som lockar fram väldigt intressanta samtal. Vi har pratat om graviditet, oskyddat sex, menstruation, p-piller, situationer då tjejen ”skojat” med killen om att hon blivit gravid och en massa annat. Smink leder också till intressanta samtal. Speciellt roligt är det när det kommer killar med i samtalet vilket det ofta gör på jobbet. Samtalsämnena ovan diskuterar man kanske med sina tjejkompisar ibland men det är inte så ofta man får en killes perspektiv på det hela men det är ju alltid trevligt att få det J Men jag lär ju jobba där fler gånger (redan på lördag faktiskt) så jag behöver inte hänga läpp alltför mycket.


Den här morgonen började sisådär, jag lyckades bränna mig på strykjärnet, peta mig i ögat när jag sminkade mig och riva mig med rakhyveln under armen. Men man ska väl känna att man lever. Nu ska jag fortsätta göra mig i ordning för att åka in till stan och möta upp några vänner. Hoppas ni får en bra dag, kram!  



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards