Carrolajsa

Alla inlägg den 3 augusti 2015

Av Caroline - 3 augusti 2015 20:45


Ända sedan jag var liten har jag haft problem med självförtroendet och självkänslan och har aldrig riktigt trott på mig själv. Ibland får jag frågan om varför eftersom de tycker att jag har åstadkommit mycket och så radar det upp exempel (typ Kenya, organisation och juridik). Men en av anledningarna är alla de gånger man blir ifrågasatt. Man kan vara stensäker på något men ändå är det någon som inte tror på vad man säger utan ska ifrågasätta en. Är det då konstigt att man inte tror på sig själv? Självklart ska man inte tro på allt som någon annan säger bara för att men man borde känna människor tillräckligt väl för att veta när man ska tro på dem. Säger någon att de är säker på något så borde man ifrågasätta sig själv innan man ifrågasätter den andra personen. Ett litet tips bara. Var inte alltför snabb med att visa inte dina tvivel mot någon annan, du kommer bara få personen att tvivla på sig själv. Kanske ännu mer än vad hen redan gör. 

Av Caroline - 3 augusti 2015 16:03


God eftermiddag! 


Hoppas att ni har haft en bra dag än så länge. Jag har jobbat hela dagen och cyklat till och från jobbet (ca 2 mil) så är lite småtrött nu. Ska dock inte göra alltför ansträngande saker i eftermiddag utan det blir lite städning och fix vid datorn. Har en hel del saker som händer framöver så jag känner att jag behöver få koll på allt och strukturera upp lite. Det är dock roliga saker, typ som middagar och så, men känner ändå att jag måste få koll på läget för då vet jag att jag känner mig mindre stressad. Jag har även en tenta nästa vecka i vittnespsykologi så jag har ju att hitta på om man säger så. Nej nu ska jag börja ta tag i sakerna här hemma. Ha det fint! 


      
Det var en så fin morgon imorse. När det är dagar som denna känns det mer än okej att cykla till jobbet. Det var i princip bara jag och djuren ute så det var en väldigt fridfull morgon. Så skönt! 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards