Carrolajsa

Alla inlägg den 22 juli 2015

Av Caroline - 22 juli 2015 19:30

God kväll!


Hoppas ni har haft en bra dag. Själv har jag haft en bra men lång dag. Jag jobbade hela dagen och sedan bar det av till stan för att fixa ett par ärende och göra en del av min ena examensuppgift. En del av uppgiften gick ut på att vi skulle hitta folk på stan som skulle svara på några frågor. Det tog inte alltför lång tid vilket var skönt för jag kände att jag bara ville komma hem. Jag känner i kroppen att jag har varit sängliggandes några dagar. Jag känner mig dock bättre vilket är skönt. Nu har jag lite saker att fixa vid datorn och här hemma och sedan blir det sängen. Imorgon blir det jobb igen.


Hoppas ni får en fortsatt bra kväll, kram! 


 

Har fyra paket som ligger och väntar på mig på sängen och det är alltid lika spännande att öppna även om det är man själv som har beställt innehållet ;) 




Av Caroline - 22 juli 2015 05:22

God morgon!
Idag har jag bestämt mig för att testa jobba, måste komma ut innan jag blir alldeles rastlös här hemma. Jag pratade med chefen igår och han fick mig att lova att bara köra lättare varor idag och inte köra på alldeles för hårt så det ska jag försöka med hehe.

Hade en smått rolig konversation med en vän igår:

Jag: ja och jag har dessutom varit sjuk nu några dagar så det gör inte det bättre (syftar på pluggandet)

Hon: vadå, så sjuk att du varit hemma?

Jag: ja jag har varit hemma från jobbet i tre dagar.

Hon: men oj! Då kan du ju knappt ha kunnat lämna sängen!?

Mina vänner känner mig ganska väl om man säger så. Hon brukar klaga på att jag är i skolan trots att jag inte mår bra och att man sällan ser på mig när jag inte mår bra. Men det är sant som hon säger, kan jag inte jobba så är det ganska allvarligt. Men tur att jag mår mycket bättre för nu ser jag fram emot att träffa min kollegor igen. Hoppas ni får en bra onsdag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards