Carrolajsa

Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Caroline - 3 juni 2015 14:30


Nu när hemtentan är inskickad och man har kommit över en jobbig sak återstår bara salstenta sedan är det ”sommarlov”! Det har varit en intensiv termin med mycket plugg (typ som vanligt med andra ord) så det ska bli väldigt skönt att vara ledig. Jag börjar jobba ganska snabbt efter att vi har slutat (är ledig en vecka) men det är ändå en helt annan sak att jobba jämfört med att plugga, man är mycket friare när man jobbar. När man sitter fast såhär i tentapluggets värld är det svårt att låta bli att drömma sig iväg. Jag har en liten lista i huvudet med saker som jag hoppas att min sommar kommer innehålla:

- spendera tid med vänner och familj
- kunna ligga i sängen/sitta i soffan och se film efter film utan att känna sig stressad
- åka på en riktigt shoppingtur, inte nödvändigtvis för att spendera massa pengar utan mest för att titta
- vara ute och ta en massa fina foto
- läsa massa bra böcker
- sol och bad
- köra hårda gympass, saknar verkligen och träna på riktigt
- sitta på uteserveringar och äta och drick gott
- resa

Det finns ju såklart fler saker jag vill hinna med men detta är några av dem. Åh vad jag ser fram emot sommaren! 




Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards