Carrolajsa

Alla inlägg den 24 maj 2015

Av Caroline - 24 maj 2015 22:00


God kväll!


Hoppas ni har haft en bra söndag. Min har bestått av plugg, promenad och städning. Jag sitter och går igenom mina anteckningar (för typ 100 gången) i ett försök att lära mig allt. Jag håller på att göra små ”mallar” nu för att reda ut alla begrepp som vi ska kunna. Vi får inte ha med något material alls till salstentan så det gäller verkligen att kunna allt. Men jag har ju lite mer än en vecka på mig så det finns fortfarande lite tid.


Nu blir det snart sängen så att jag orkar fortsätta mitt pluggande imorgon. God natt <3 



Oj vad jag är ett fan av den som uppfann överstrykningspennan ;) 



 

Ikväll blev det grillning, vi har haft väldigt fint väder idag! 




     


Av Caroline - 24 maj 2015 13:30


Häromdagen var det en kvinna som sa till mig ”du verkar inte vara den som ger dig”, detta efter att vi pratat lite om mitt intresse av att arbeta utomlands med juridik. Jag känner inte den här kvinnan så bra utan vi har träffats några gånger i formella sammanhang och hon har lyssnat ett par gånger när jag har föreläst om Kenya. Det gör mig nästan ännu mer glad, att en som knappt känner mig ändå har den uppfattningen om mig. Jag försöker verkligen leva efter att inget är omöjligt. Vill man så kan man. Jag lyckas inte alltid leva efter det utan min dåliga självkänsla sätter ofta stopp för det men jag försöker. Ett bra exempel är min resa till Kenya. Det var inte många som trodde på mig när jag började prata om att åka men jag struntade i det och körde på. Man ska inte låta någon hindra en från att göra det man vill. Ibland dyker det upp saker du inte kan styra över och hinder du inte kan komma över, men du kan kanske komma runt? Jag tror att det är viktigt att man har ett öppet sinne och inte låter sig hindras av andra och inte av en själv. Det är verkligen lättare sagt än gjort men det är värt att ha i åtanke. Ett av mina favoritcitat är ”The sky is the limit, if you can imagine it, you can achieve it”. Kan man tänka sig det så kan man uppnå det, kanske inte direkt och kanske inte exakt så som man föreställde sig det men man kan komma dit. Ge inte upp! 

Av Caroline - 24 maj 2015 07:33

Grattis till Måns för vinsten i eurovision! Tänk att allas våran lundapåg mums-mums kammade hem det! Jag hade hoppats på sällskap till eurovision men så blev det inte. Tanken sen var att åka hem till en vän för att slippa sitta själv men kände jag bara att jag inte orkade. Igår var en sådan dag då allt blev lite för mycket. Så istället tog jag en powerwalk, en lång skön dusch (okej inte lång, man måste tänka på ekonomin och miljön men skön var den) och sedan kröp jag ner i soffan och jobbade lite vid datorn och pluggade lite till ljudet av bidragen. Gav upp ganska tidigt men blev glad när jag möttes av nyheten i morse att Måns var Sveriges hero ;)

Idag blir det plugg hela dagen. Det är inte långt kvar till tentorna nu så det gäller att fokusera och bara köra. Det är väldigt mycket material som jag ska lära in så det tar sin lilla tid men förhoppningsvis går det vägen. Hoppas ni får en trevlig söndag <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards