Carrolajsa

Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Caroline - 4 maj 2015 21:47


Den här dagen har varit en lång dag. Vi satt med grupparbete mellan 9 och 18.20 Vi har lagt ner väldigt många timmar på det här arbetet så hoppas att allt sitter på torsdag och att man får bra poäng på redovisningen så att det är värt mödan. Det är ju inte det att det inte är kul utan det är bara att man känner sig lite stressad av att det tar så mycket tid, tid som man egentligen måste lägga på att läsa och förbereda sig inför tentan. Men nu är det såhär och efter torsdag kan man ha full fokus på tentan.


Nu ska jag avsluta pluggandet, hinna med en snabb städning och sedan blir det sängen. Hoppas jag kan sova lite fler timmar i natt, känner att det behövs…

Hoppas ni har haft en bra måndag, kram! 

Av Caroline - 4 maj 2015 16:00

För ett par veckor sedan var jag och klippte mig och det var en del hår som åkte av. Jag hade inte tänkt klippa så mycket som det blev men jag gillar det. Jag har alltid haft långt hår och trivs med det, oftast. Det händer att man blir trött på det när man fastnar lite här och var eller när det bara hänger livlöst men sedan kommer de dagar då håret är glänsande och fint. Jag antar att håret är som allt annat, ibland är det som man vill men ibland är det inte. Och som folk brukar säga, det är bara hår – det växer ut igen.  


Före: 


     

Efter: 
 

Av Caroline - 4 maj 2015 07:53

God morgon!
Då var den nya veckan igång. För min del kunde den dock gärna fått börja bättre. Hade väldigt svårt för att somna igår och när jag väl somnade fick jag bara sova ett par timmar innan jag vaknade med megahuvudvärk. Som tur är lyckades jag somna om igen men har inte sovit så många timmar. Dessutom vaknade jag nu på morgonen med halsont och illamående. Men det är inte så mycket man kan göra mer än att sätta på ett leende på läpparna och bege sig ut. Vi ska jobba med gruppen idag för att göra klart det allra sista i vår presentation. Förhoppningsvis tar inte det hela dagen utan planen är att jag ska plugga hemma i eftermiddag men vi får väl se vad som händer.

Hoppas ni får en riktigt bra måndag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards