Carrolajsa

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Caroline - 20 april 2015 08:45

God morgon! 


Då var det dags att återgå till verkligheten igen, eller ja åtminstone min verklighet. Nu i sambad med praktiken var vi ju ute i den riktiga verkligheten men idag blir det åter till min verklighet som innebär föreläsning. Förutom föreläsning kommer det bli en massa plugg. Måste förbereda vår kommande redovisning och läsa alla tusen böcker vi har till tentan.


På tal om praktik vill jag säga att jag hade en bra vecka på förvaltningsrätten. Vi fick sitta med på förhandlingar, träffa domare, jurister, notarier, vara på föredragning samt utreda ett eget mål och presentera det. Trots att det bara var en vecka så lärde man sig mycket och det känns som att det var en nyttig erfarenhet. Alla som jobbade där var så himla snälla också och man kunde verkligen fråga vad som helst och de svara gärna på det. Ingen vet vad framtiden har att erbjuda, kanske kommer man tillbaka till förvaltningsrätten, kanske inte?  

Nu väntar snart föreläsning för min del men jag önskar er en bra dag, kram! 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards