Carrolajsa

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av Caroline - 25 mars 2015 15:12

Hej!


Hoppas allt är bra med er. Idag var det föreläsning som gällde och det var väldigt intressant. Det handlade om sexualbrott, till exempel våldtäkt, sexuellt ofredande och sexuellt tvång. Det är hemskt att det ska behövas en sådan lagstiftning men samtidigt väldigt intressant och viktigt att läsa om eftersom brotten tyvärr förekommer. Det är också ofta aktuellt i media vilket gör det ännu mer spännande att verkligen få gå mer på djupet och få mer ”riktigt” kunskap om det hela.

Idag sitter jag på skolan och läser. Egentligen tycker jag det är skönast att plugga hemma men dels så skulle mina syskon vara hemma idag och det innebär alldeles för mycket ljud och dessutom ska jag möta upp min pojkvän senare så då kan jag lika bra stanna i stan.


Nu ska jag fortsätta läsa, hoppas ni har en bra dag, kram!


  

När jag vaknade i morse hade jag ett stort rivmärke i pannan, duktigt jobbat. Det måste ha varit den livliga drömmen om missade tåg, kvarglömda väskor och flyg till London som har fått mig att röra mig för mycket ;)



  

Här är det inte 50 shades of grey utan 3 types of leopard. Syns ju inte alls att jag gillar djurmönster. Vill dock ha det i lagom mängd så detta är kanske lite too much ;)



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards