Carrolajsa

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Caroline - 11 mars 2015 18:55

En hel dag till att plugga innan det är dags för tenta. På fredag gäller det! Tiden som är precis innan en tenta är alltid lika jobbig. Jag får svårt för att sova, mår illa, känner mig stressad, stänger in mig på mitt rum och pluggar från morgon till kväll, ja ni fattar – mår typ dåligt och blir en ensamvarg hehe. Vissa kanske tycker att detta inte låter hälsosamt (och det är det kanske inte riktigt) men det är så det är. Kommentarer som ta det lugnt, stressa inte eller det är inte så allvarlig hjälper inte för det ändrar inte situationen.


Varför är det då såhär? Jo för mig personligen är det vikigt vad jag får för resultat och oavsett hur mycket andra förnekar det och hur mycket vi än försöker intala oss att det inte spelar roll, så kommer våra betyg spela en roll i framtiden. Jag vet inte hur det är i andra branscher men inom juridik är det många gånger så att man till stor del går på betyg när man anställer nya medarbetare. Så det jag gör nu kommer med stor sannolik spela en roll för mitt framtida yrkesliv, åtminstone till en början.


Med detta sagt vill jag varken klaga eller avskräcka folk från att läsa juridik. När man ger sig in i det här vet man lite vad man har att förvänta sig och det är väldigt intressant. Man får slita hårt men man lär sig otroligt mycket och man har kul på vägen. Det finns flera yrken här i världen som jag skulle kunna tänka mig att ha men jag skulle verkligen inte vilja gå en annan utbildning än den jag går nu. Jag får slita hårt och har kanske inte alltid tid för det jag egentligen vill göra men förhoppningsvis kommer det ändras i framtiden när jag har hittat mitt drömyrke och livet börjar falla på plats. Till dess är det bara till att kämpa ;)


Kämpa vidare är precis vad jag ska göra nu. Ska läsa anteckningar ett par timmar innan det blir sängen. Hoppas att allt är bra med er mina vänner, kram!  


 


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards