Carrolajsa

Alla inlägg den 12 februari 2015

EKG

Av Caroline - 12 februari 2015 13:36

Igår kl 8 var jag hos vårdcentralen och fick påkopplad en EKG- maskin. Jag skulle ha den under ett helt dygn och lämnade därför tillbaka den kl.8 i morse. Anledningen till att jag hade den var att jag under en längre period (flera år faktiskt) har känt obehag och smärta kring området där hjärtat sitter. För att vara mer specifik har det handlat om hårda, snabba och väldigt tydliga slag samt lite krampkänsla ibland. Som tur var visade inte maskinen något konstigt utan det såg väldigt bra ut. Jag trodde inte att det skulle visa något men vill mest utesluta det på grund av min familjs sjukdomshistoria när det kommer till hjärtproblem.Vissa saker kan vara ärftliga men det visar sig inte förrän senare men nu var jag frisk som en nötkärna ;)


Den här maskinen känns inte och låter inte. Det som kan kännas är möjligtvis de ”plattor” som de sätter mot huden för klistret gör att det kliar och sladdarna var lite i vägen men det var inte alls farligt.


Tanken är inte att visa upp min inte så vältränade kropp utan vill bara visa hur det kan se ut om någon skulle vara intresserad eller om någon av er ska göra samma sak.      



        

Av Caroline - 12 februari 2015 07:24

God morgon!
Igår hade jag en väldigt trevlig kväll med tre av mina vänner. Vi inspekterade lägenhet (och jag blev ännu mer sugen på att flytta), lagade god mat, drack te och satt och pratade om allt möjligt. När jag väl kom hem var jag tvungen att plugga på lite till inför dagens seminarie så så mycket sömn har det inte blivit men det gör inte så mycket. Jag kan klara mig på väldigt lite sömn ett par dagar. Nu bär det av till läkaren för att lämna tillbaka maskinen och sedan blir det skolan.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Morgonrock måste vara bland det skönaste som finns, det värmer så skönt :)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards