Carrolajsa

Alla inlägg under januari 2015

Av Caroline - 27 januari 2015 18:03

Hej hej!
Den här dagen har varit en väldigt bra dag. Jag hade en trevlig dag i skolan, fikade med en vän, har bokat in ett spännande möte, fått trevliga besked från människor i min närhet och nu ska jag iväg på årets första möte med Kyrkorådet. Resten av kvällen kommet jag ägna åt plugg. Inte var dag som är såhär händelserik :) <3

Blev en efterlängtad morotskaka för min del och biten jag fick var gigantisk så den fungerade som både lunch och fika ;)

Av Caroline - 27 januari 2015 07:30

God morgon!
Hoppas allt är bra med er. Större delen av gårdagen ägnade jag åt att plugga, både på skolan och hemma. Framåt kvällen åkte jag hem till min pojkvän och möttes av dukat bord och färdig middag, snacka om lyx ;)

Idag väntar föreläsning, plugg, träff med en vän , lite mer plugg och möte.
Hoppas ni får en bra dag, kram

Av Caroline - 25 januari 2015 21:08

Då var snart den här veckan över. Den har gått snabbt men jag har hunnit med en del så det har varit en bra vecka.

Dagen har jag ägnat åt plugg. Under morgonen/förmiddagen satt jag hemma och pluggade men framåt eftermiddagen när alla hade vaknat och kommit hem blev det alldeles för mycket ljud så då cyklade jag till biblioteket och satt där i några timmar. Tyvärr är det inte särskilt tyst på vårt bibliotek men det var åtminstone bättre än hemma så det fick duga. Nu är jag dock hemma igen och ska fixa lite vid datorn innan det blir sängen. Har inte blivit så mycket sömn den här helgen så är extremt trött.


Hoppas ni har haft en bra helg <3    


 
Idag tog jag på mig rollen som kock och då blev det tacopaj :) 


 
Böckerna till nästa delkurs har anlänt... 


 

Den vänstra har varit mitt sällskap hela dagen så nu tänkte jag låta hjärnan varva ned och läsa något där man inte behöver tänka lika mycket. 



Av Caroline - 25 januari 2015 16:00

I mars har jag genomgått halva min utbildning, hur hände det?! Detta innebär att inom en inte alltför lång framtid kommer jag ägna mina dagar åt att söka jobb. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag helst vill jobba med men jag har några ämnen som jag är extra intresserad av. Några av dem är arbetsrätt, familjerätt, socialrätt och migrationsrätt. Än så länge har vi inte haft någon direkt kontakt med arbetslivet men under den här terminen ska vi praktisera under en vecka. Jag har inte hittat praktikplats än men sitter och letar. Antingen vill jag vara i domstol eller på en advokatbyrå men vi får väl se vart det slutar.

 

Jag har fått ett par frågor som handlar om juridik av människor i min närhet. Det har mest handlat om äktenskap, arvsrätt och lite arbetsrätt. När man sitter och ska ge råd eller bara upplysa inser man verkligen att det är på riktigt. Det man säger kan ha en avgörande betydelse för en sak i en människas liv. Det är lite läskigt men också spännande och roligt. Tänk att få ägna sitt liv åt att hjälpa människor, på det ena eller andra sättet. Det är svårt att veta nu vad framtiden för med sig men jag kan säga att en del av mig verkligen längtar efter att komma ut i arbetslivet och få praktisera juridik på riktigt!  

Av Caroline - 25 januari 2015 11:05

God förmiddag!
Igår hade jag en väldigt trevlig kväll. Det var min nästkusins son som fyllde 17 år. Det var ett tag sedan jag träffade alla så det var väldigt trevligt. Min ena nästkusin fick barn för två månader sedan så det blev lite mys med bebisen och sedan var där en pojke på 2,5 så det blev lite bus med honom också, alltid lika trevligt när där är barn med i bilden. Kvällen slutade med att jag, min syster och två av min nästkusins barn, på 11 och 17 år låg i soffan och pratade om allt från flick/pojkvänner till utbildningar, Kenya och framtid, väldigt trevligt och mysigt.

Idag väntar plugg hela dagen, har en hel del att läsa inför den kommande veckan. Hoppas att ni får en bra söndag, kram!

Av Caroline - 24 januari 2015 17:45

Då var det dagsför släktkalas och det är alltid lika trevligt tycker jag. Jag har alltid tyckt om att träffa familj och släkt men det är ju tyvärr så att man inte har tid att följa med varje gång men då blir det desto roligare när man väl kan! 


           
Helt plötsligt dalade det ner snö från himlen. Det är fint att titta på men mindre kul att gå ut i, men man får väl barra se till att ha på sig rätt kläder.   



Av Caroline - 24 januari 2015 14:19

Hej!
Hoppas allt är bra med er. Kvällen igår tillbringade jag med min pojkvän. Det blev mat och tv så det var precis sådär lagom ansträngande men mysigt, precis som fredagar ska vara ;)

Kom hem för en stund sedan och nu blir det plugg och ikväll blir det släktkalas.

Hoppas ni har en bra lördag, kram!

När man är nyduschad är det enligt min mening så himla skönt att hoppa i myskläder. Mina "tofflor" är ett av de bästa köpen jag gjort ;)

Av Caroline - 23 januari 2015 16:15

Då var det fredag igen. Den här veckan har gått så himla fort tycker jag! Idag har vi haft två föreläsningar, det har blivit plugg och jobb vid datorn. Ska läsa lite till tänkte jag innan jag håller fredag. Den här helgen kommer bjuda på lite av varje; ska umgås med pojkvännen, åka på släktkalas, plugga en massa och har lite jobb att göra vid datorn. En helg består inte av så många dagar men man lyckas alltid trycka in en massa saker och det gillar jag.

 

Hoppas ni får en trevlig helg, kram!   

 

 
Jag efterfrågade sol och det måste någon ha hört för den visade sig faktiskt idag ;) 

 

 

 

 

Hade lite tid över i morse så då passade jag på att locka håret, älskar verkligen att ha lockigt hår. När jag var liten ville jag alltid ha lång, mörkt lockigt hår men istället fick jag långt, ljus och rakt hår. Men det är väl ofta så att man vill ha det man inte får ;) 

 

 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards