Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Ålder

Av Caroline - 29 januari 2015 17:30

Det här med ålder är alltid lika intressant. Jag är 22 år men får ofta höra att jag inte ser ut att vara det. Förslagen är både högre och lägre, allt från 14 till 26 (inget överdriv, 16 och 26 är två förslag som ofta återkommer). Att höra att man ser ut som 14 eller som sin fyra år yngre syster är kanske inte alltid kul men det finns ju värre saker här i livet. Det sägs ju dock att ålder bara är en siffra och man är bara så gammal som man känner sig. Hade jag själv fått bestämma min ålder, inte baserat på utsida utan på insida, så hade jag nog lutat mer åt 26. Ibland känner jag mig ganska mycket äldre än vad jag är. Det beror nog på att jag har hunnit med en del trots att jag ”bara” är 22 (även om det finns de i samma ålder som har gjort mycket mer än mig).


När jag jobbade som volontär på ett ställe var det en besökare som ”stötte” på mig flera gånger under kvällen. Vi satt och pratade om lite allt möjligt och kom in på ålder. Hans min när han fick höra att jag bara var 19 var ganska svårslagen och man såg hur han började tänka (det var svårt att avgöra hur gammal han var men han var närmre 30 än 25). Han måste dock ha kommit fram till att det var helt okej trots att jag var ”ung” för han fortsatte resten av kvällen, dock utan framgång hehe.


Jag har också vid ett flertal tillfällen blivit antagen för att vara mamma till en flicka som vid tillfällena var runt 9. Vilket betyder att jag i så fall hade blivit mamma vid 13 års ålder. Det är ju inte helt omöjligt men kanske inte så realistiskt.


Men som sagt det här med ålder är inte lätt. Själv har jag väldigt svårt för att uppskatta ålder. Vissa ser helt enkelt ut att vara yngre än vad de faktiskt är och för vissa är det precis tvärtom. Det gäller bara att acceptera läget och inte ta åt sig, skratta åt det för det är det enda man kan göra ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards