Carrolajsa

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Caroline - 20 januari 2015 22:01

Hej!
Idag var jag helt slut när jag kom hem. Vi hade bara en föreläsning idag men var på skolan ganska tidigt för att fixa lite saker i biblioteket och efter föreläsningen bar det vidare till gymmet. Väl hemma efter dusch och mat intog jag soffan för att läsa men råkade somna en stund istället, oops... Sov bara en stund så jag hade ändå många timmar på mig att plugga. Nu blir det dock sängen för imorgon väntar föreläsningar och mer plugg.
Hoppas ni har haft en bra dag <3

Av Caroline - 20 januari 2015 08:16

God morgon!
Då var det tisdag. Kvällen igår ägnade jag åt plugg, matlagning och powerwalk. Det är lika bra att kasta sig in verkligheten direkt och börja plugga för annars får man lida för det sen ;)

Idag blir det föreläsning och förhoppningsvis en sväng förbi gymmet. Även den här kvällen kommer jag ägna åt att plugga.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Idag ska jag lämna ifrån mig förra terminens böcker och det blir nästan lite tomt i bokhyllan. Egentligen hade jag velat spara alla böcker men dels hade det blivit väldigt mycket pengar och sedan blir litteratur i juridik inaktuellt relativt snabbt så därför säljer jag dem vidare till en person som går terminen under mig.

Igår stod det hemmalagad pizza på menyn. Vi hade jäst och ost som inte hade så lång hållbarhet så tänkte vara lite miljövänlig och ekonomisk och använda det för att inte riskera behöva slänga det sen. Jag försöker så lång som möjligt "äta nyttigt", inte bara för att tänka på figuren utan mycket för att min kropp mår mycket bättre av det. Därför bytte jag ut en del av det vanliga vetemjölet till grahamsmjöl. Pizzan blir ju inte supernyttig av det precis men lite bättre ;) som topping körde jag broccoli, svamp och ost; kanske inte det vanligaste men gott blev det.

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards