Carrolajsa

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Caroline - 16 januari 2015 16:45

För ett tag sedan läste jag en insändare som handlade om att tjejer och killar inte kan vara vänner. Detta på grund av att en av personerna i princip alltid kommer känna något annat än vänskap. Jag håller inte med om det, flera av mina vänner är killar. Visst blir det mer än vänskap i vissa fall men långt ifrån alla. Skulle det hända får man bara möta problemet/möjligheten då men man kan inte låta bli att vara vän med motsatta könet (eller samma kön om man är homosexuell) för att det kan bli andra än vänskapliga känslor. Själv har jag varit med om det några gånger men det är inget som har hindrat vår vänskap. Skulle det hända kan man antingen pausa lite och inte träffas på ett tag eller så kan man köra på det om båda tycker att det känns rätt. Man ska göra det som känns rätt men man ska inte känna att man inte vågar bli vän med en person bara för att det någon kan få andra känslor.  Bara för att man är intresserad av killar betyder inte det att man är intresserad av alla killar ;)     



     



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards