Carrolajsa

Alla inlägg den 14 januari 2015

5

Av Caroline - 14 januari 2015 16:15



Då var man registrerad för termin 5. Tänk vad snabbt tiden går! Idag började de nya juriststudenterna och jag minns själv när vi började men nu har det redan gått två år. Under hela tiden har vi sett fram emot att läsa just termin 5 för det innebär bland annat straff- och processrätt. Alla kurser har sin charm och är intressanta på sitt sätt men just den här kursen verkar vara något extra men det återstår att se hur det blir när vi väl börjar. Vi börjar på måndag så nu väntar fyra dagars ledighet, vad gör man med all den här tiden? ;)  



 

Av Caroline - 14 januari 2015 11:31

Då var man hemma efter terminens sista moment. Det var ett ganska avslappnat seminarie och det kändes bra. Detta har varit en väldigt ansträngande termin och kallas ”muren”. Samtidigt som det har varit jobbigt har det varit intressant och vi har verkligen lärt oss mycket! Nu ser vi dock fram emot nya utmaningar och nya ämnen.


Jag mår fortfarande inte riktigt bra så fick ändra dagens planer så nu ska jag krypa ner i soffan och jobba vid datorn. Dessutom är det grymt deprimerande väder, jämngrått, ÖSregn, hagel, åska och nu massa blötsnö, SUCK! Men det blir visserligen ännu mysigare att vara inne då.


Hoppas ni får en bra onsdag, kram! 


 


Har redan bytt jeans mot världens skönaste pyjamasbyxor

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards