Carrolajsa

Alla inlägg under december 2014

Av Caroline - 28 december 2014 16:15

Ibland är det små saker som kan göra hela din dag. Att någon som du inte har träffat på länge springer fram till dig och slänger sig kring din hals, att någon ger dig en kram och säger ”åh vad kul att se dig” eller att någon säger ”åh vad kul att du är med oss idag”. Ibland är det det lilla som gör något stort. Ett fint sms, ett hej, en kram, en blick, att hålla upp en dörr, ja det finns många enkla sätt som kan bidra till att göra en människas dag. Man ska vara rädd om människorna i sin närhet och visa dem den omtanke som de förtjänar <3 


 

Av Caroline - 28 december 2014 12:02

God förmiddag!
Idag har jag haft en väldigt lugn förmiddag. Låg kvar i sängen en bra stund och tittade på O.C, jag är helt fast nu ;) Sedan gick jag ut på en lång powerwalk och när jag kom in i värmen igen körde jag lite styrkeövningar. Nu har jag precis tagit en varm dusch och ätit frukost så nu är jag redo att köra igång. Idag blir det till att skriva på uppsatsen. Har hittat lite nytt material som jag ska gå igenom. Sett till ordmängden har jag skrivit halva uppsatsen men innehållsmässigt är jag långt ifrån det som uppgiften verkligen går ut på så man kan säga att jag har lite att hitta på hehe. Lika bra att köra igång!

Hoppas ni får en bra söndag, kram!

Den sköna solen var min trogna följeslagare under promenaden, härligt!

Av Caroline - 27 december 2014 18:42


Då var man hemma efter en hel dag på jobbet. Idag har vi haft massa att göra och jag var sist kvar på min avdelning vilket alltid resulterar att jag jobbar över. Perfektionisten i mig kommer fram och jag vill inte lämna förrän det ser bra ut i hyllorna…

Nu sitter jag i soffan och känner mig helt slut. Ska försöka få lite gjort på uppsatsen men sen ska jag slänga mig i soffan framför en film.

Hoppas ni har en bra lördag, kram! 



 




Av Caroline - 27 december 2014 16:15


Att våga säga nej är viktigt. Man kan inte alltid göra allt och ibland måste man tänka på sig själv och utgå från vad som är bäst för en själv. Men lika viktigt som det är att säga nej kan det också vara att säga ja. Att våga nya saker, att utmana sig själv. Att testa sina vingar och inte vara rädd för de platser dit de kan bära dig. Genom att utmana sig själv lär man sig nya saker, man ser saker ur ett nytt perspektiv och man får kanske nya drömmar. Ett ja kan innebära att man får nya erfarenheter och kanske rentav hittar en bit av sig själv. Genom att våga kan man vinna. Visst kan det bli fel ibland men ibland måste man gå fel för att sedan hitta den rätta vägen. Men genom att våga ta steget har man kommit en bra bit på vägen, oavsett hur resten av vägen ser ut. 


 





Av Caroline - 26 december 2014 22:33

Hoppas ni har haft en bra dag! Min har bestått av lite uppsatsskrivande men framför allt jobb. Jag trodde att jag skulle vara själv på min avdelning delar av kvällen men vi var extra många som jobbade så jag hade trevligt sällskap hela kvällen som tur var. Nu blir det dock sängen för mig för imorgon väntar en ännu längre dag på jobbet :)

God natt <3

Idag har det varit kallt men väldigt fint!

Av Caroline - 26 december 2014 11:00


Många gånger tycker jag att det är detaljerna som gör en outfit mer intressant. Under de två dagar vi firade jul hade jag två olika klänningar (båda var svarta) och till hade jag röda och silvriga accessoarer. Det behöver inte vara så avancerat och det behöver inte kosta massa pengar :)


   
Firande 1: en tight klänning
Firande 2: en lite mer löst sittande klänning 
Men allt "julades till" med ett rött band i midjan. 


 


 
Ett impulsköp efter jobbet i tisdags vilket jag var väldigt nöjd med! Fina men ganska tunga örhänge köpta för hela 20 kr ;)  



 
Superröda naglar ;)


      



Av Caroline - 26 december 2014 09:21

God morgon!
Snön ligger faktiskt kvar och det ser riktigt kallt ut. Jag var inte ute igår men de andra här hemma sa att det var kallt. Idag ska jag dock gå ut för jag ska jobba. Först blir det dock lite skrivande på uppstasen, börjar känna stressen nu...

Hoppas ni får en bra fredag, kram!

Av Caroline - 25 december 2014 22:00

Idag har jag suttit vid skrivbordet i princip hela dagen. Har läst, skrivit och tänkt så in i ;)
Nu sitter jag dock i soffan framför ett avsnitt av O.C Jag fick tre boxar i julklapp och trots att det är en ganska gammal serie har jag inte sett den. Så nu sitter jag här och gråter, har väldigt nära till gråt när det gäller människor som är utsatta och som känner sig oönskade.
Idag ska jag försöka somna tidigt för imorgon blir det jobb hela eftermiddagen/kvällen.

Hoppas ni har haft en bra juldag!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards