Carrolajsa

Alla inlägg under september 2014

Av Caroline - 23 september 2014 07:04

God morgon!
Idag vill jag verkligen inte gå ut. Termometern visar 3 (!!!!) grader och jag fryser redan. Tanken på att sätta sig på cykeln och cykla typ 2,5 km till tåget känns inte så lockande. Tur att jag har en intressant men lång dag i skolan att se fram emot.
Nu åker kofta, tjockare jacka, sjal och vantar fram.

Hoppas ni får en bra dag <3

Blött hår+fläta+en natts sömn=fint lockigt hår :)

Av Caroline - 22 september 2014 21:21

Hej!
Idag har gruppmöte, föreläsning, plugg och besök hos mamma stått på schemat. På grund av väldigt lite sömn i natt, varför vet jag inte det går bara inte att sova, så är jag sjukt trött nu så nu väntar lite jobb vid datorn ser blir det sängen. Det positiva är att jag tror febern är borta, förkylningen är på väg tillbaka och träningsvärken efter bowlingen är borta (ja jobbigt nog fick jag träningsvärk i baksidan av vänstra låret men det är sådant man får ta när man ska se proffsig ut för tydligen gjorde jag det, haha)
Hoppas ni har haft en bra dag!

Hittade en gammal dagbok, gamla kärleksbrev och brev från vänner som jag fick för många år sedan. Det var lite kul att läsa vad de hade skrivit. Det gulligaste var nog ett kärleksbrev som två killar hade skrivit tillsammans där de skrev "vi tänker på dig hela tiden" haha så gulligt ;)

Av Caroline - 21 september 2014 20:24

Idag har jag fått en hel del gjort. Jag vaknade tidigt i morse och kunde verkligen inte somna om men det resulterade i att jag har haft många timmar på mig att plugga. Vi har seminarie på tisdag och har runt 200 sidor material som vi ska gå igenom. Allt ska inte läsas noga och det är inte alla delar som ska läsas men det är fortfarande en hel del som ska göras. Efter många timmars läsande har jag nu gjort det mesta och det sista ska jag göra med min grupp imorgon. Lite läsning i en kursbok blev det också. Men efter många timmars plugg var det dags för något annat så då blev det storstädning. Nu har jag precis tagit en skön och välbehövlig dusch och hoppat i min onepiece. Nu blir det till att inta soffan och sätta på en film och jobba lite framför datorn. 
Hoppas ni har haft en bra söndag! 


Bjuder på två bilder tagna med webbkameran, därav kvalitén ;) 


   

Av Caroline - 21 september 2014 17:08

Nr 1. En skämtsam bild men ibland känns det verkligen så när man ser hur många i ens omgivning jobbar, köper lägenhet och jobbar hårt med att komma in i vuxenlivet.

Nr 2. Anledningen till att jag kämpar igenom nr 1. Har man kunskap har man också verktyg som underlättar arbetet med att förändra saker och ting.

Av Caroline - 21 september 2014 07:59

God morgon!
Igår hade jag en väldigt skön dag, kanske inte världens roligaste men skön.
Jag var ensam hemma på förmiddagen och då fick jag pluggat en hel del men när de andra kom hem var det slut på friden så då fick jag bege mig till biblioteket en stund. Väl hemma sen blev det matlagning, bakning lite mer plugg och lite sortering av saker.
Besöket till biblioteket var inte inplanerat men behövligt men annars tycker jag att det är väldigt skönt att ha dagar då man bara är hemma, går runt i mjukiskläder och får en massa saker gjorda. Planen för idag är att göra så för har en massa att läsa inför ett seminarie nu i veckan.
Hoppas ni får en bra söndag <3

Kladdkaka på italienskt vis, väldigt krämigt och gott.

Människorna på biblioteket var inte heller så värst tysta men det fick gå ändå.

Av Caroline - 20 september 2014 08:21

God morgon!
Igår hade jag en väldigt trevlig kväll. Det blev bowling, fika och massa prat. Mestadels pratade jag engelska för en kille i sällskapet pratar inte så mycket svenska men det gjorde ju inte så mycket för det är alltid bra att hålla liv i de andra språken.

Nu ska jag faktiskt lyxa till det med frukost framför tv:n och sen blir det plugg hela dagen.
Hoppas ni får en bra lördag <3

Av Caroline - 19 september 2014 10:09

God morgon!
Min kropp har bestämt sig för att vakna innan klockan ska ringa. Det har varit så nu i typ tre veckor. Idag vaknade jag 6.40 men jag hade ställt klockan på 9. Det positiva är att jag hann läsa i ett par timmar. Nu väntar seminarie och sen blir det bara till att åka hem och vända, byta kläder och äta lite sedan väntar bowling med ett gäng ikväll.
Hoppas ni får en bra fredag <3

Av Caroline - 18 september 2014 22:28

Idag har jag haft bra hjälpmedel i min kamp att bli kvitt förkylning och feber: god lunch med fina Victoria, sol, mycket att läsa så att jag tvingades ligga stilla för att utföra detta och saker att fixa på datorn som också ledde till att jag satt stilla. Så efter denna dag borde det bara bli bättre ;)
Nu ska jag plugga lite till och sen ska jag sova och förhoppningsvis vaknar jag inte en gång i timmen den här natten.
God natt!


Tack vare detta tog jag mig igenom dagens redovisning utan att tappa rösten eller behöva ha rinnande näsa ;)

Mums säger jag bara!

Försöker fundera ut nästa tatuering...

Och drömmer mig bort och in i en egen lägenhet...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards