Carrolajsa

Alla inlägg den 23 september 2014

Av Caroline - 23 september 2014 22:17

Idag är jag så sjukt trött. Tro det eller ej så lyckades jag faktiskt sova en del i natt men eftersom jag har typ tre veckors sömn att ta igen så skulle jag behöva sova lite mer.
Det har varit en lång dag i skolan. Först seminarie,sedan paus på 5 timmar och sedan föreläsning. Vi pluggade en del under pausen och åt lunch och när energin började ta slut satt vi och tittade på lägenheter. Jag och tre av mina vänner bestämde oss för att köpa Zlatans hus för typ såhär 32 miljoner (we wish).

Kvällen har bestått av lite plugg och fix vid datorn men nu blir det sängen. Hoppas ni har haft en bra dag <3

Ny tatuering? Nej inte riktigt, så synliga saker är inte riktigt min grej men tanken är att jag ska göra min andra tatuering inom inte allt för lång tid.

Av Caroline - 23 september 2014 20:19

Att använda sin röst och sin kunskap för att försöka få till en ändring är bland det största en människa kan göra här på jorden. Tidigare idag lyssnade jag på Emma Watsons tal angående feminism och kampen för lika rättigheter mellan kvinnor och män. Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på det, jag är helt fast. Det hon säger är så bra och detta tal borde verkligen alla lyssna på! 

 

Ingen ska definieras utifrån vilket kön de har. Alla ska ha makten och möjligheten att bestämma över sina egna liv. Bara för att man råkar vara kvinna eller råkar vara man ska det inte bestämma hur ens liv ska vara och det ska inte få avgöra ens möjligheter att få ett bra liv. En människa är en människa, oavsett kön!

Hoppas ni njuter av hennes kunskap lika mycket som jag gör. 


http://hyllat.se/emma-watsons-budskap-kunde-inte-vara-tydligare/ 

Av Caroline - 23 september 2014 16:00

När jag tittade på idol häromdagen blev jag lite avundsjuk på deras glädje. Det är ju inte det att inte jag är glad, absolut inte, men jag tycker det är skillnad på glädje och glädje. Man kan vara glad för att man trivs med sin tillvaro men den glädjen jag såg hos dem var glädjen man känner när man är på väg att uppfylla något som man verkligen har jobbat hårt för och längtat efter. Jag kände en sådan glädje när jag var i Kenya. Den resan var något som jag länge hade längtat efter. Det var en av mina högsta drömmar och det känns bra att ha fått uppleva det vid 21 års ålder. Klart jag har fler drömmar och fler saker jag vill uppleva men det mesta är sådant som jag får vänta några år med. Så det jag får göra nu är att komma på nya saker och skapa nya drömmar. Nya drömmar att sträva efter och jobba mot och längta efter att känna den glädjen som är så härlig!  


   

Av Caroline - 23 september 2014 07:04

God morgon!
Idag vill jag verkligen inte gå ut. Termometern visar 3 (!!!!) grader och jag fryser redan. Tanken på att sätta sig på cykeln och cykla typ 2,5 km till tåget känns inte så lockande. Tur att jag har en intressant men lång dag i skolan att se fram emot.
Nu åker kofta, tjockare jacka, sjal och vantar fram.

Hoppas ni får en bra dag <3

Blött hår+fläta+en natts sömn=fint lockigt hår :)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards