Carrolajsa

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Caroline - 16 september 2014 21:16

Vilken seg dag det här har varit! Har inte alls känt mig på topp utan har känt mig lite febrig och ont i halsen. Jag tog åtminstone mig igen 4 timmars föreläsningar och plugg hemma. Föreläsningarna i sig var kanske inte terminens roligaste men inga dagar är tråkiga när man har sådan vänner som jag har och tur är väl det!
Nu ska jag ha lite kvällsläsning i form av domstolsavgörande från Högsta förvaltningsdomstolen.
Hoppas ni har haft en bra dag <3

Av Caroline - 16 september 2014 14:45

Något som är farligt här i livet är att ta saker för givet. Oavsett om det är en partner, familj, vänner, skola eller livet. Även om man har något i sitt liv just nu så krävs det inte mycket för att man ska förlora det. Man måste kämpa för att få något och när man väl har fått det måste man fortsätta kämpa för att inte förlora det. Så dagens visdom från mig; kämpa för det ni vill ha och fortsätt kämpa för det ni har så att ni inte börjar ta saker för givet <3  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards