Carrolajsa

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Caroline - 4 september 2014 21:44

Något som jag inte är så bra på är att ta det lugnt. Att bara sitta i soffan och titta på en film eller ligga på sängen och titta i taket. Jag försöker alltid göra mer än en sak samtidigt. Tittar jag på film sitter jag ofta vid datorn samtidigt, städar eller skriver något. Visst är det bra om man kan vara effektiv men ibland behöver man bara ta det lugnt. Till och med jag har insett detta.


Det senaste halvåret, året egentligen men speciellt halvåret, har varit ganska tufft. Det har varit extremt mycket i skolan, jobb med organisationen, annat jobb, sjukdomar i familjen och tankar i mitt eget huvud som spökat. Jag är väldigt duktig på att ta på mig saker och har svårt att säga nej. Eller jag vill inte säga nej för jag vill få ut så mycket som möjligt av livet och jag vill vara där när människor i min omgivning behöver min hjälp. Men för att kunna hjälpa andra måste man orka med sig själv också. I början av sommaren kände jag att min kropp inte hade orkat mycket längre utan det var tur att terminen slutade när den gjorde. Men en sommar med jobb, sömn, grillkvällar och tid med människor jag älskar var precis vad jag behövde. Nu mår både jag och kroppen bättre och är redo för nya tag och ny termin. Något som jag verkligen ska tänka på den här terminen är att lyssna på min kropp och inse att ibland måste man säga nej och man måste inse att man är inte mer än mänsklig.


Jag är säker på att det är många fler där ute som dras med samma problem. Ta det från en som vet, ingen kan göra allt men alla kan göra något. Jag vet att det är en av de mest använda klyschorna men den är verkligen sann. Ta hand om dig själv lika bra som du vill ta hand om andra <3    

Av Caroline - 4 september 2014 10:54

Då var det en ny dag! Jag började den här dagen med att vakna 1,5 timme innan min klocka skulle ringa. Trots att jag egentligen var trött kunde jag inte somna om så jag förflyttade mig från sängen till soffan och satte på tv:n och datorn för att göra lite nytta istället.
Nu har jag precis kommit till skolan och snart är det dags för föreläsning.
Hoppas ni får en bra dag <3

Idag har vi riktigt fint väder så idag var det dags för sommarklänning och tunnare skor ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards