Carrolajsa

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Caroline - 10 augusti 2014 10:15

För ett tag sedan spreds en film på facebook. Den handlar om en kille som åkte tusentals kilometer för att träffa sin flickvän. Hur gulligt som helst!

http://nyheter24.se/nyheter/goda-nyheter/773804-han-reser-tusentals-mil-for-att-overraska-sin-flickvan-se-videon


Jag blev överraskad på minst lika fint sätt när jag kom hem från Kenya första gången. Jag misstänkte inget överhuvudtaget och planeringen skedde dessutom från två olika håll utan att de hade pratat med varandra. Planen var att jag skulle ta tåget från Kastrup till Sverige och sedan skulle jag bli hämtad på stationen. Det var bara det att när jag kommer av planet, sjukt sliten och trött efter att ha varit på resande fot i typ 30 timmar, kommer någon plötsligt springande mot mig och slänger sig runt mig. Det var min syster! Jag förstod först inte att det var hon men sedan såg jag min mamma, hennes dåvarande sambo, min dåvarande pojkvän, min syster och två av mina allra bästa vänner. Snacka om chock och glädje. Jag hade varit borta i två månader och att få ett sådant välkomnande kändes fantastiskt. Sådana överraskningar känns som att det bara händer på film ;)


Jag känner mig verkligen lyckligt lottad över att ha sådana fantastiska människor i mitt liv. Vissa kommer och går men andra blir kvar. Just nu har jag väldigt många personer i min närvaro som jag älskar otroligt mycket och jag hoppas att de kommer stanna i mitt liv för evigt <3   

Av Caroline - 10 augusti 2014 10:04

Hejsan!
Nu mellan fredag och lördag var jag iväg tillsammans med min pojkvän. En del av hans familj var nere i Skåne så då passade vi på att möta upp dem (första gången för min del).
Vi bodde på ett lite annorlunda men väldigt mysigt ställe och på kvällen plockade personalen fram gitarren och spelade och sjöng vid "lägerelden" som de hade gjort. Förutom det blev det god mat och en tripp till Ystad. Det var hur mysigt som helst, både omgivningen och sällskapet.

Idag blir det barndop för min nästkusins lilla pojke :)
Hoppas ni får en bra söndag!

Vi sov i gamla cirkusvagnar, en del av dem köpta i England.

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards